|
|
|
||
Analýza textů se zaměří na dílčí fenomény reprezentující zajímavé aspekty děl z pohledu jejich tematické (např. aspekt genderu, autobiografické motivy, fantazie jako součást tvůrčí metody) nebo strukturní či jazykové komponenty. Předmětem analýz se stanou zejména díla druhé poloviny 20. a začátku 21. století. V kurzu budou zastoupeny všechny literární druhy a to v podobě rozličných žánrů. V obsahové náplni kurzu budou zohledněny také meziliterární vztahy - tvorba autorů majících zvláštní vazbu na českou kulturu (např. Zdeňka Becker, Franz Kafka, Egon Erwin Kisch, Gudrun Pausewang, Otfried Preussler, Peter Härtling). Další texty podle výběru studentů. Poslední úprava: Bučková Tamara, PhDr., Ph.D. (30.01.2022)
|
|
||
Prohloubení kompetence literární analýzy v kontextu interkulturních aspektů recepce. Poslední úprava: Bučková Tamara, PhDr., Ph.D. (30.01.2022)
|
|
||
https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a8a33fe3dbbb748acb1facb88076ac5f7%40thread.tacv2/Obecn%25C3%25A9?groupId=7e2af2d8-93f2-4903-ad30-1578965275f3&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d Poslední úprava: Bučková Tamara, PhDr., Ph.D. (30.01.2022)
|
|
||
Aktivní účast na seminářích, vypracování průběžných úkolů. Poslední úprava: Bučková Tamara, PhDr., Ph.D. (30.01.2022)
|
|
||
1. BODE, D. (Hg.): Deutsche Gedichte. Eine Anthologie. Stuttgart: Reclam 2006. 2. KASCHNITZ, L.: Deutsche Erzähler (2 Bde.). Frankfurt a. M.: Insel 1971. 3. DRAMEN, BIOGRAPHIEN, TAGEBÜCHER, BRIEFE (persönliche Auswahl/ Auszügen). 4. FRANK, H.: Wie interpretiere ich ein Gedicht? 5. MARTINEZ, M. / SCHEFFEL, M.: Einführung in die Erzähltheorie. München: C.H. Beck 1999. 6. ARNOLD, H./ DETERING, H. (Hrsg.): Grundzüge der Literaturwissenschaft. München: dtv 1996. 7. CORNEJO, R./ CHARVÁT, F.: Einführung in das Studium der Literatur. Ústí nad Labem: UJEP 2005. 8. BEISPIELINTERPRETATIONEN (persönliche Auswahl) Poslední úprava: Bučková Tamara, PhDr., Ph.D. (30.01.2022)
|
|
||
1. Organizační pokyny; algoritmus analýzy 2. Povídková tvorba současných autorů (P. Bichsel, Ch. Heyn, I. Schulze, W. Kaminer) 3 - 4. Fenomén věrohodnosti literární fikce vs. Literárního dokumentu: např. J. Boyne: Chlapec v pruhovaném pyžamu vs. J. Teegeoová: Amon. Můj dědeček by mě zastřelil; fenomén literární reportáže - E. E. Kisch) 5. - 6. Podoba autobiografických motivů v různých literárních žánrech: např. O. Preussler: Mein Rübezahlbuch vs. G. Grass: Beim Häuten der Zwiebel; E. E. Kisch: Der rasende Reporter, Markplatz der Sensationen) 7. Aspekt genderu (Tamara Bach: Masmädchen) - spojení tématu se zastoupení dvojjazyčných (hudebních) textů 8. - 9. Fantazie jako součást autorské metody (Michael Ende popř. jiný autor podle výběru studujících) 10. Konkrétní poezie nebo analýza tvorby autorů na základě výběru studujících 11. Analýza divadelní hry na základě návštěvy konkrétního divadelního představení (bude domluveno na prvním semináři) 12. Texty podle výběru autorů (např. Theodor Fontane, Franz Kafka Erich Maria Remarque, Friedrich Dürrenmatt) Uzavření kurzu Poslední úprava: Bučková Tamara, PhDr., Ph.D. (30.01.2022)
|