|
|
|
||
Cílem předmětu je v návaznosti na Úvod do didaktiky NJ I prohlubovat teoretické a především praktické dovednosti studentů ve výuce cizího jazyka. Studenti se seznámí se základními výukovými materiály pro ZŠ a SŠ na současném trhu a po absolvování předmětu dokáží kriticky hodnotit výukové materiály z hlediska požadavků kurikulí a z hlediska možností jejich použití v praxi. Předvádějí a analyzují krátké komunikativní činnosti, rozebírají videozáznamy vyučovacích hodin a užívají přitom již získanou základní lingvodidaktickou terminologii. Učí se volit vhodné organizační formy vyučování, pracovat s učebnicemi a učebními pomůckami, zařazovat do výuky didaktické jazykové hry. Obsahem předmětu jsou témata: Výukové materiály vhodné pro NJ. Jazykové učebnicové soubory a jejich analýza. Organizační formy práce. Typologie cvičení. Didaktické jazykové hry. Projektové vyučování.
Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (22.01.2023)
|
|
||
Podmínky k zápočtu: - aktivní účast na semináři (80 %) - průběžné plnění úkolů - vypracování projektu Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (22.01.2023)
|
|
||
Základní literatura: RAMPILLON, U. Lernen leichter machen. München : Hueber, 1999. ISBN 3-19-001574-0. WEIGMANN, J. Unterrichtsmodelle für DaF. München : Hueber, 1999. ISBN 3-19-001493-0. WICKE, R.E. Handeln und Sprechen im Deutschunterricht. Ismaning: Verlag für Deutsch, 1995. ISBN 3-88532-693-0. WICKE, R. E. Aktive Schüler lernen besser: Ein Handbuch aus der Praxis für die Praxis. 1. Aufl. München: Verlag Klett Edition Deutsch, 1993. ISBN 3-12-675375-2. DAUVILLIER, CHr., LÉVY-HILLERICH, D. Spiele im Deutschunterricht. Fernstudieneinheit 28. München: Goethe-Institut, Langenscheidt, 2004. ISBN 978-3468-49646-2. Doporučená literatura: HENRICI, G., RIEMER, C. Einführung in die Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache mit Videobeispielen. 3. unveränderte Aufl. Band 1, 2. Hohengehren: Schneider Verlag, 2001. ISBN 3-87116-796-7, 3-87116-797-5. HLADÍK, P. 111 her pro atraktivní výuku němčiny. Praha: Grada, Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-5211-2. EMMERICH, S., COLOMBO, F. Deutsch lernen mit Spielen und Rätzeln. (Grundstufe). Recanati: ELI, 2002. ISBN 978-88-8148-823-0. MÜLLER, K. Deutsch lernen mit Spielen und Rätzeln. (Untere Mittelstufe). Recanati: ELI, 2003. ISBN 88-536-0004-7. Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (22.01.2023)
|
|
||
Obsahem předmětu jsou témata: Výukové materiály vhodné pro NJ. Jazykové učebnicové soubory a jejich analýza. Organizační formy práce. Typologie cvičení. Didaktické jazykové hry. Projektové vyučování. Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (22.01.2023)
|