V jazykových cvičeních se na základě běžných textů studenti zabývají vybranými gramatickými jevy německého jazyka, jazyková cvičení zároveň podporují rozvoj všech čtyř komunikativních dovedností (poslech, mluvení, čtení a psaní). V centru pozornosti je zlepšení vyjadřovacích schopností studentů v oblasti gramatiky a slovní zásoby, cílem je postupné dosažení úrovně B2+. Nad rámec procvičování gramatických jevů určených pro všechny seminární skupiny poskytují jazyková cvičení také možnost věnovat se individuálním potřebám jazykového zdokonalování jednotlivých studentů.
Gramatika: verbonominální konstrukce, synonymní slovesa/slovní obraty, interferenční chyby, rekce sloves, podstatných jmen a přídavných jmen, trpný rod (opakování a způsoby jeho nahrazování), nepřímá řeč.
Tematické okruhy: umění, kultura, školství a vzdělávání, věda, výzkum.
Poslední úprava: Markvartová Eva, Mgr., Ph.D. (08.09.2022)
In the language exercises, the students deal with selected grammatical phenomena of the German language on the basis of common texts, while the language exercises also support the development of all four communicative skills (listening, speaking, reading and writing). The focus is on improving students' ability to express themselves in grammar and vocabulary, with the aim of gradually achieving the B2 + level. In addition to practicing grammar phenomena for all seminar groups, language exercises also provide the opportunity to address the individual language improvement needs of individual students.
Grammar: verbonominal constructions, synonymous verbs / phrases, interference errors, verbs, nouns and adjectives, patient gender (repetition and ways of replacing it).
Topics: art, culture, education, science, research.
Poslední úprava: Markvartová Eva, Mgr., Ph.D. (01.09.2022)
Deskriptory
Příprava na výuku
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky
0 minut
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení
1 hodina
Samostudium literatury (za semestr)
4 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr)
10 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr)
20 hodin
Plnění předmětu
Seminární práce
0 hodin
Příprava na zápočet
40 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška
0 hodin
Poslední úprava: Kafka Clemens, MA, BA, M.A. (22.10.2022)
Literatura
APELT, M.L. Wortschatz und mehr : Übungen für die Mittel- und Oberstufe. Ismaning: Verlag für Deutsch, 1995. ISBN 3-88532-625-3.
Duden. 6., neu bearb. Aufl. Mannheim: Dudenverlag, 1998, 912 s. Duden in zwölf Bänden. ISBN 3-411-04046-7 (Bd. 11, Redewendungen und sprichwörtliche Redensarten).
KOLEČKOVÁ, Olga a Thomas HAUPENTHAL. Vazby německých sloves s podstatnými jmény. Vyd. 2. Praha: Polyglot, 2003, 181 s. ISBN 80-86195-23-6.
KOLEČKOVÁ, Olga. a kol. Německá synonymní slovesa: výklad, cvičení, řešení: podle nových pravidel německého pravopisu. Vyd. 2., přeprac. Praha: Polyglot, 1999. ISBN 9788086195070.
KOLEČKOVÁ, Olga a Thomas Haupenthal. Německé idiomy v praxi. 1. vyd. Praha: Polyglot, 2002. ISBN 9788086195162.
Poslední úprava: Markvartová Eva, Mgr., Ph.D. (08.09.2022)
Požadavky ke zkoušce - němčina
Test 70% (celkem 3 pokusy). Aktivní účast v semináři.
Poslední úprava: Markvartová Eva, Mgr., Ph.D. (01.09.2022)
Sylabus
1.
Kunst, Kunstarten
Übungen zur Lexik Sprichwörter/ /idiomatische Wendungen
2.
Künstlerische Epochen
Redewendungen/ idiomatische Wendungen
3.
Kultur I: Kulturverständnis
Verben mit Präpositionen
4.
Kultur II: Kulturbereiche
Verben mit Präpositionen
5.
Erziehung und Bildung
Perfektbildung mit haben/sein
6.
Schulwesen und Wissenschaft
Perfektbildung mit haben/sein; indirekte Rede
7.
Charakter
Adjektive mit Präpositionen
8.
Beziehungen
Funktionsverben
9.
Deutsch-tschechische Beziehungen
Substantive mit Präpositionen
10.
Übungen und Vertiefungsübungen
11.
Übungen und Vertiefungsübungen
Poslední úprava: Markvartová Eva, Mgr., Ph.D. (08.09.2022)