|
|
|
||
Kurz francouzského jazyka (FLE) na základě francouzské učebnice Édito B2 (Didier) navazuje na předchozí předmět Praktický jazyka reálie III. Cílem je opět poskytnout studentům francouzské jazykové prostředí, aby v kontaktu s živou francouzštinou získali jazykové dovednosti odpovídající úrovni B2 SERR. Důraz je kladen především na rozvinutí jazykových a interkulturních kompetencí. Jádrem každé hodiny jsou jazykové aktivity, a to gramatické, lexikální a řečové, ale i samostatná jazyková prodkce a tvorba, stejně jako evaluace práce dalších studentů a autoevaluace. Specifikou kurzu je využití návazných zdrojů pro práci v hodině i pro samostudium (Radio Praha, RFI.fr, TV5MONDE.com), ICT nástrojů a používání aktuálních autentických dokumentů v současném frankofonním kontextu.
Poslední úprava: Biegel Madeleine, Mgr. (25.01.2022)
|
|
||
V případě distanční výuky bude předmět zajišťován pomocí MS Teams. Poslední úprava: Biegel Madeleine, Mgr. (25.01.2022)
|
|
||
Základní literatura: Učebnice kurzu: Mabilat J.-J., Heu E. Édito B2. Didier, 2015.
Doporučená literatura: Učebnice: Le Nouveau Taxi 1, 2 ; Alter Ego 3 ; Vite et Bien 2 ;
BÉCHADE, H. Grammaire française. Paris : Presses Universitaires de France. 1994. BÉCHADE, H. Syntaxe du français moderne et contemporain. Paris : Presses Universitaires de France. 1986. BONNARD, H. Code du français courant. Paris : Magnard. 1989. DAMOURETTE, J., PICHON, E. Des mots à la pensée. Essai de grammaire de la langue française. Paris : Éditions d’Artrey. 1930-1952. GREVISSE, M., GOOSSE, A. Le bon usage. Bruxelles : De Boeck-Duculot. 2011. HIRSCHSPRUNG, N., TRICOT, T., Cosmopolite 3 (B1), Hachette FLE, HENDRICH, J., RADINA, O., TLÁSKAL, J. Francouzská mluvnice. Plzeň : Fraus. 2001. CHEVALIER, J.-Cl., BLANCHE-BENVENISTE, C., ARRIVÉ, M., PEYTARD, J. Grammaire du français contemporain. Paris : Larousse. 1997.
Internetové zdroje: TV5MONDE.com RFI.FR/savoirs Radio Praha - Francouzská sekce Poslední úprava: Biegel Madeleine, Mgr. (25.01.2022)
|
|
||
Aktivní účast v seminářích, maximálně 2 absence Zpracování prezentací na vybranné téma z frankofonních reálií ve formě výstupu i složky autentických dokumentů, průběžné plnění úkolů zadaných vyučujícím Test (min. 65%) - diktát, expressions, grammaire, compréhension orale/écrite. Test vychází z obsahu hodin včetně doplňkových materiálů. Maximálně 2 opakování atestu. Poslední úprava: Biegel Madeleine, Mgr. (25.01.2022)
|
|
||
Týden 1-4 Unité 1 1 Interaction orale, práce s textem a videem, rozvoj jaz. prostředků z Unité 1 2 Prezentace zadaných úkolů předchozího týdne, evaluace, dictée 3 Production orale, production écrite, dictée (na základě Unití 1 a doplňkových materiálů) 4 Prezentace zadaných úkolů z předchozího týdne, evaluace
Týden 5-8 Unité 2 5 Interaction orale, práce s textem a videem, rozvoj jaz. prostředků z Unité 2 6 Prezentace zadaných úkolů předchozího týdne, evaluace, dictée 7 Production orale, production écrite, dictée (na základě Unité 2 a doplňkových materiálů) 8 Prezentace zadaných úkolů z předchozího týdne, evaluace
Týden 9-12 Unité 3 9 Interaction orale, práce s textem a videem, rozvoj jaz. prostředků z Unité 3 10 Prezentace zadaných úkolů předchozího týdne, evaluace, dictée 11 Production orale, production écrite, dictée (na základě Unité 3 a doplňkových materiálů) 12 Prezentace zadaných úkolů z předchozího týdne, evaluace Poslední úprava: Biegel Madeleine, Mgr. (25.01.2022)
|