|
|
|
||
Předmět Základy informační pregramotnosti pro předškolní vzdělávání II navazuje na převážně teoreticky orientovaný obsah předmětu Základy informační pregramotnosti pro předškolní vzdělávání I. Předmět je zaměřený prakticky a orientuje se na možnosti práce v mateřské škole s využitím konkrétních typů interaktivních technologií. Cílem předmětu je rozvíjet digitální gramotnost studentů oboru Učitelství pro mateřské školy a na základě teoretických vědomostí aplikovat příslušné technické prostředky do prostředí předškolního vzdělávání. Zároveň předmět vytváří prostor pro konkrétní ukázky zařazení technických prostředků do výuky, podporuje tvůrčí myšlení studentů a rozvíjí jejich algoritmické myšlení s cílem vybavit je příslušnými kompetencemi pro informačně-technický rozvoj dětí v mateřské škole. Obsahem předmětu je praktické seznámení s konkrétními typy interaktivních technických prostředků a příslušnou softwarovou podporou. Studenti jsou vedeni k vlastnímu využívání technických zařízení, vytváření příslušných digitálních materiálů, evaluaci dostupných digitálních materiálů a tedy k následné aplikaci v didaktické techniky v mateřské
škole.
Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (15.09.2020)
|
|
||
Vzhledem k současné situaci bude první sektání probíhat online prostřednictvím MS Teams. Studentky a studenti před samotnou výukou dostanou prostřednictvím SIS přístup k LMS Moodle na https://moodle.it.pedf.cuni.cz/. V konkrétním kurzu je pak hned v prvním tématu umístěn odkaz na online setkání. Výuka bude probíhat v době stanovené v rozvrhu s obsahem a podmínkami zveřejněnými v SIS. Následně je však nutné, aby probíhala prezenční výuka v takovém rozsahu, v jakém to jen bude možné, vzhledem k tomu, že studentky a studenti budou pracovat se specifickými zařízeními a softwarem. Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (29.09.2020)
|
|
||
Plnění úkolů daných moodle kurzem, tj. převážně vytvoření didaktických materiálů pro práci s interaktivními zařízeními a robotickými hračkami představovanými ve výuce.
V případě, že opětovně dojde k přechodu z prezenční výuky na distanční výuku v souvislosti s přijímanými opatřeními bude výuka realizovaná online v době standardně rozvrhované výuky prostřednictvími aplikace MS Teams. Současně bude posílena distanční výuka a s výukou související komunikace v prostředí Moodle. Studenti by se měli takto přizpůsobené výuce účastnit stejným aktivním způsobem jako v případě běžné výuky. Kurz bude nutné minimalizovat na softwarová využití daných technologií. Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (15.09.2020)
|
|
||
Další podklady a materiály jsou poskytovány prostřednictvím Moodle kurzu. Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (08.10.2018)
|