|
|
|
||
Cílem předmětu je osvojení teorie a metodologie v oborové didaktice.
Koncept přírodovědné gramotnosti (PICA). Specifika rozvíjení přírodovědné gramotnosti v raném věku. Prekoncepty a miskoncepty předškoláků. Rozvíjení environmentální senzitivity a jazykových schopností pro přírodovědné vzdělávání. Experiment v MŠ. Práce s modely v MŠ.
Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (01.02.2020)
|
|
||
Vážené studentky! Vážení studenti! Předmět Rozvíjení přírodovědné pregramotnosti OPB01B112A je hodnocen 2 kredity. To odpovídá 60 hodinám očekávané studentské práce. Z toho je jen menšina přímé výuky. Zbytek hodin je plánován na individuální přípravou a plnění úkolů. Vzhledem k epidemiologické situaci, bude výuka i plnění požadavků k získání KZ probíhat v LS 2021 pravděpodobně pouze distančně. Připravím pro Vás podklady v moodle, včetně videopřenášek (můžete se na ně podívat kdykoli) a setkání on-line. Přes moodle budete odevzdávat úkoly. Link https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9971. Úkolů Vám zadám celkem 5. On-line setkání budou v čase daném rozvrhem a proběhnou nejspíš v MicrosoftTeams. Podívejte se také na Podmínky zakončení předmětu, než si předmět zapíšete. Kateřina Jančaříková Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (17.02.2021)
|
|
||
Vážené studentky! Vážení studenti! Předmět Rozvíjení přírodovědné pregramotnosti OPB01B112A je hodnocen 2 kredity. To odpovídá 60 hodinám očekávané studentské práce. Z toho je jen menšina přímé výuky. Zbytek hodin je plánován na individuální přípravou a plnění úkolů. Vzhledem k epidemiologické situaci, bude výuka i plnění požadavků k získání KZ probíhat v LS 2021 pravděpodobně pouze distančně. Připravím pro Vás podklady v moodle, včetně videopřenášek (můžete se na ně podívat kdykoli) a setkání on-line. Přes moodle budete odevzdávat úkoly. Link https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8756 na loňský kurz. Na vytvoření prostoru v moodlu pro letošní rok čekám. Úkolů Vám zadám celkem 5. Úkolů Vám zadám (přes moodle) celkem 5. Termíny dostanete v informační mailu po uzavření zápisu. Úkoly budu kontrolovat najednou vždy před on-line setkáním, na kterém je budeme diskutovat. Z toho důvodu není možné úkoly odevzdat později. Později odevzdaný úkol bude hodnocen nula body. Podobně jak úkol, který nebude mít všechny náležitosti. K úspěšnému zakončení předmětu a získání Z je třeba získat min. 150 (z 300 možných) a) odevzdání průběžných 5 úkolů - (každý za 20 bodů) - dodržení termínů odevzdání je nezbytnou podmínkou, pozdě odevzdaný úkol bude hodnocen 0 body, b) účast na on-line setkání (max. 100 bodů), c) závěrečný on-line test (max. 100 bodů). Hodnocení On-line test v moodle 25 otázek á 4 body, 100 bodů maximálně Průběžná práce – 5 úkolů á 20 bodů za jeden, 100 bodů maximálně Účast na on-line setkání = 100 bodů. Za nepřítomnost na celém setkání 0, za nepřítomnost na části - mínus poměrná část. Těším se na Vás Kateřina Jančaříková Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (02.02.2021)
|
|
||
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8756
Povinná: Jančaříková, K. Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2017. ISBN978-80-7496-327-8. Kol. Přírodovědná gramotnost ve výuce. NÚV, 2011. 978-80-86856-84-1. Dostupné na http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2012/01/Prirodovedna_gramotnost.pdf
Doporučená: Jančaříková, K. Didaktické přístupy k přírodovědnému vzdělávání předškolních dětí a mladších žáků. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2015. ISBN 978-80-7290-805-9. Jančaříková, K. Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2010. Jančaříková, Kateřina, Havlová, Jana. Činnosti se zvířaty v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2014. 1. vyd. 124 str. ISBN 978-80-7496-166-3. Jančaříková, K. Kapuciánová, M. Činnosti venku a v přírodě. Praha : Raabe, 2013. 1. vyd. 141 str. ISBN978-80-7496-071-0. Jančaříková, K., Mazáčová, N. Bádání na zahradě : metodická příručka ke kurzu Badatelské činnosti na školní zahradě. Praha : Univerzita karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. 43str. ISBN 978-80-7290-691-8. Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (12.03.2020)
|
|
||
1. Koncept přírodovědné gramotnosti (PICA). 2. Specifika rozvíjení přírodovědné gramotnosti v raném věku. 3. Prekoncepty a miskoncepty předškoláků. 4. Rozvíjení environmentální senzitivity. 5. Rozvíjení jazykových schopností pro přírodovědné vzdělávání. 6. Experiment v MŠ.
7. Modelové organismy a názorn. 8. Práce s modely v MŠ. 9. Chybovost v knihách a učebních pomůckách. 10. Portfoliové hodnocení. Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (01.02.2020)
|
|
||
Moodle Jančaříková Didaktické přístupy k přírodovědnému vzdělávání Jančaířková Činnosti k rozvíjení přírodovědné pregramotnosti Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (02.02.2021)
|