|
|
|
||
Předmět je určen pro studenty speciální pedagogiky v programu Učitelství pro základní a střední školy. Umožňuje studentům aplikovat získané poznatky ze speciální pedagogiky při řešení vybraných problémů kurikula a jeho realizace v prostředí inkluzivní školy. Pozornost je věnována zejména problematice specifických poruch učení a chování. Studenti sledují působení speciálního pedagoga ve školním poradenském pracovišti, jeho spolupráci s třídním učitelem a možnosti jeho zapojení do školních a komunitních projektů. Zaměřují se na otázky zajištění bezpečí a prevenci rizik v prostředí školy.
Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (21.09.2021)
|
|
||
Cílem předmětu je poskytnout studentům příležitost hlouběji propojit teoretické poznatky získané dosavadním studiem speciální pedagogiky s aktuálními požadavky na činnost učitele v praxi základních a středních škol. Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (21.09.2021)
|
|
||
Předmět bude zahájen přednáškou spojenou s podrobnými požadavky na seminární práci a dalšími organizačními informacemi. Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (21.09.2021)
|
|
||
Požadavky k udělení zápočtu: 1. aktivní účast ve výuce 16.10.2021 2. zpracování seminární práce na zvolené téma a její prezentace dne 16.10.21 Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (03.10.2021)
|
|
||
BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Paido: Brno, 2009. S. 165-177. ISBN 978-80-7315-189-8 BENDL, S., KUCHARSKÁ (ed.) a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie. Praha:UK Pedagogická fakulta 2008. ISBN 978-80-7290-366-5 ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X HÁJKOVÁ, V. Podpora speciálních vzdělávacích potřeb žáků se zdravotním znevýhodněním. PedF UK, Praha, 2008. ISBN 978-80-7290-344-3 HÁJKOVÁ,V., STRNADOVÁ, I. Inkluzívní vzdělávání. Teorie a praxe. Praha: Grada Publishing, a.s. 2010, ISBN 978-80-247-3070-7 JUCOVIČOVÁ, D. a kol. Individuální vzdělávací plán. Praha: Nakladatelství D+H 2009. ISBN978-80-8729-007 KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál 2002. ISBN 80-7178-253-X OPATŘILOVÁ, D. Analýza současného stavu inkluzivního vzdělávání v České republice u jedinců s tělesným postižením v předškolním a základním vzdělávání. Brno: MU, 2009. 798-80-210-5030-3. VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3 VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H: a kol. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1734-0 VÍTKOVÁ, M. a kol. Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9. ZÁKONNÉ PŘEDPISY A VYHLÁŠKY vztahující se k problematice speciální pedagogiky Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (29.10.2019)
|