|
|
|
||
Předmět připravuje studenty speciální pedagogiky v postupech individualizace procesu učení a vyučování žáků se SVP. Připravuje je na přípravu a zpracování IVP jako živého dokumentu a vodítka pro realizaci podpůrných opatřeních ve spolupráci s předmětovými pedagogy, rodiči a asistenty pedagoga.
Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (03.02.2022)
|
|
||
Výuka probíhá standardní prezenční formou dle rozvrhu. Pouze v případě mimořádných okolností (plošný zákaz prezenční výuky) by byla výuka realizována na platformě MS Teams. Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (03.02.2022)
|
|
||
Úspěšné zakončení předmětu je podmíněno zpracováním individuálního vzdělávacího plánu pro vybrané dítě, žáka, studenta nebo zpracovat individualizaci vybraného edukačního postupu pro žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (02.02.2022)
|
|
||
JUCOVIČOVÁ, D. Individuální vzdělávací plán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami: se specifickými poruchami učení a chování, s mentálním postižením (v MŠ i ZŠ), se sociálním znevýhodněním, z cizojazyčného prostředí. 1. vyd. Praha: D H, c2009. ISBN 978-808-7295-007. ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 207 s. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 80-717-8544-X. KAPRÁLEK, K. a BĚLECKÝ,Z.. Jak napsat a používat individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 139 s. Pedagogická praxe. ISBN 80-717-8887-2. MERTIN, V. Individuální program: Praha: Portál,1993 ISBN 80-7178-032-4 VALIŚOVÁ,A., KASÍKOVÁ H. Pedagogika pro učitele. Praha:Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1734-0 SKALKOVÁ,J. Obecná didaktika, Praha:Grada, 2007. ISBN 987-80-247-1821-7 Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (03.02.2022)
|
|
||
Předmět zahrnuje výuku následujících témat: 1. Historie tvorby individuálních vzdělávacích programů a individuálních vzdělávacích plánů. 2. Legislativní předpisy. Pedagogická a speciálně pedagogická diagnostika. 3. Podíl SPC a PPP na tvorbě IVP. 4. Metodika tvorby IVP, záznamy o jednání se žákyní/žákem. Záznamy o jednání se žákyní/žákem a zákonným zástupcem. 5. Doporučená struktura IVP. 6. Základní terminologie k problematice individuálně vzdělávacích plánů (IVP) pro zdravotně znevýhodněné osoby. Zásady pro vypracování (IVP). 7. Ukázky individuálně vzdělávacích plánů podle typu škol a jejich rozbory.Zkušenosti z České republiky i ze zahraničí. 8. Individualizace a diferenciace ve škole. 9. Individualizace a diferenciace edukačních postupů při vyučování. Projekty k individualizaci a diferenciaci. Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (03.02.2022)
|