|
|
|
||
Filozofie inkluzivního vzdělávání , principy, hodnoty, cíle; historický vývoj inkluzivního vzdělávání ; vznik a charakter inkluzivní školy, nástroje jejího hodnocení, změny vnitřního prostředí, změny kurikula, výukové strategie, diferenciace a individualizace v procesu výuky; diagnostika vzdělávacích potřeb žáků; formativní hodnocení; možnost intervenčních zásahů; oblasti podpůrných opatření;
inkluzivní didaktika, role pedagoga/ speciálního pedagoga a asistenta pedagoga v inkluzivní praxi; práce s rodinou a komunitou v inkluzivní škole; práce s heterogenní třídou a skupinou žáků, sledování dynamiky třídy, měření vztahové sítě žáků v inkluzivní škole, principy sociálního učení, metakognitivního učení , reflexe učebního pokroku žáků. Přechody v kontinuu inkluzivního vzdělávání. Průnik inkluzivní pedagogiky se speciální pedagogikou, poradenské služby v inkluzivní praxi, inkluzivní výzkum. Inkluzivní podmínky v terciárním vzdělávání.
Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (14.06.2018)
|
|
||
|
||
Písemný test ( možnost 2 oprav). Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (04.10.2021)
|
|
||
ELCMANOVÁ, L. Současná školská legislativa a inkluzivní vzdělávání. In Janská, I., Habart, T. Pojďte do školy! (Ne)Rovné šance na vzdělávání znevýhodněných dětí. Člověk v tísni, o. p. s., Praha, 2011. HÁJKOVÁ,V., STRNADOVÁ, I. Inkluzivní vzdělávání. Teorie a praxe. Praha: Grada Publishing,a.s. ,2010.(jen kapitoly 1;2; 4.2; ) KASÍKOVÁ, H., STRAKOVÁ J.(eds.) Diversita a diferenciace ve vzdělávání. Praha: Karolinum, 2011. KVĚTOŇOVÁ, L., HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ I.Cesty k inkluzi. Praha: Karolinum, 2012 KRATOCHVÍLOVÁ, J. Inkluzivní vzdělávání v české primární škole: teorie, praxe, výzkum. Brno: MU MÜLLER, O. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. Olomouc: UP, 2001. NĚMEC, Z., LAURENČÍKOVÁ, K., HÁJKOVÁ, V. Asistent pedagoga v inkluzivní škole, Praha: PedF UK, 2014 Materiály k samostudiu vložené do SIS. Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (20.11.2021)
|
|
||
Problematika bude členěna do tématických bloků, součástí bude zúčastněné pozorování studenta v oblasti společenských přístupů k bariérám účasti na školním životě. Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (04.09.2021)
|