|
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (13.09.2020)
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (30.11.2021)
Online opora k předmětu je připravena v moodle https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=2129 |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (13.09.2020)
DOUGIAMAS, M. A Journey into Constructivism [on-line]. [cit. 2.11.2009]. Dostupné na: http://dougiamas.com/writing/constructivism.html ČERNOCHOVÁ, M., JEŘÁBEK, J. Moodle a jeho využití ve školním prostředí. Studijní materiály pro kurz KD3. Projekt ESF ICT. PedF UK, 2011. ČERNOCHOVÁ, M., VAŇKOVÁ, P. KD8 E-learning ve školní praxi. Studijní materiály pro kurz KD3. Projekt ESF ICT. Projekt ESF ICT. PedF UK, 2011. From Books to MOOCs? Emerging Models of Learning and Teaching in Higher Education. (Eds.) E. De Corte, L. Engwall, U. Teichler. Wenner-Gren International Series. Vol. 88. Stockholm, 2015. Open Educational Practices and Resources. Eds. Guntram Geser. OLCOS Roadmap, 2012. ISBN 3-902448-08-3. moodle.org mahara.org |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (13.09.2020)
V rozsahu studijních textů, materiálů na moodle.org a a výuky v seminářích: 1. Vysvětlení základních pojmů (e-learning, OER, VLE, LMS, e-portfolio, Open Access, aj.) 2. Příklady OER digitálních vzdělávacích materiálů a učebních objektů. Kritéria pro hodnocení digitálních zdrojů pro potřeby aplikování e-learningu v běžné školní praxi. 3. Právní otázky spojené s používáním a sdílením digitálních zdrojů. 4. MOODLE: charakteristika nástrojů a funkcí pro práci učitele. 5. MOODLE: modelové příklady využití v běžné školní praxi. Výhody a nevýhody jeho využití z hlediska učitele/žáka. 6. MAHARA: principy práce a používání. Výhody a nevýhody jejího využívání z hlediska učitele/ žáka / školy. |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (30.11.2021)
Předmět je určen studentům 2.r. NMg Učitelství IKT. Inovace kurzu bude reagovat na zkušenosti a poučení získané se zavedením bezkontaktní on-line výuky na ZŠ a SŠ v důsledku COVID pandemie v 2020 a 2021, na nové technologické možnosti a na výsledky výzkumů u nás a v zahraničí. Pozornost bude věnována mimo jiné mezinárodním projektům eTwinning (v ČR je do Twinningu zapojeno 3600 škol a 9 200 učitelů, v těchto projektech hrají čím dál tím větší úlohu digitální technologie). Budoucí IT učitelé by měli být připraveni na to, jak ve školách pomáhat učitelům s využíváním digitálních technologií v e-learningových aktivitách včetně mezinárodních projektů. LEKCE 1: Vymezení pojmu e-learning LEKCE 2: Historie e-learningu v ČR (konference TET, projekt eDIHO, projekt eDIfALL, konference SCO, komunita uživatelů Moodle, aj.). První platformy v ČR: Learning Space, Projekt School+, první verze Moodle 1.0. První e-learningové aktivity ZŠ a SŠ. Příklady on-line aktivit pro žáky ZŠ a SŠ (tuzemské, zahraniční) - eTwinning LEKCE 3: Základní pojmy: digitální vzdělávací objekt, OER, platformy, vzdálené laboratoře, virtuální laboratoře, otevřené vzdělávání, OWC, MOOC, Khan Academy. Ukázky OER. Praktická činnost 1: Uspořádejte webinář. Praktická činnost 2: Vyzkoušejte vybrané nástroje Moodle LEKCE 4: Žák a e-learning Výsledky šetření o distanční výuce ve školách v ČR a ve světě, která se konala v době COVID-19 opatření LEKCE 5: Učitel a e-learning Výsledky šetření o distanční výuce ve školách v ČR a ve světě, která se konala v době COVID-19 opatření TVŮRČÍ ČINNOST: Navrhněte vlastní on-line kurz (v moodle, resp. jiné platformě) |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (13.09.2020)
|