|
|
|
||
Jazyková část:
Jazyková část předmětu se zaměří na dlouhodobý problém, který nejen didaktika českého jazyka, ale didaktika mateřských jazyků obecně řeší: vztah mezi jazykovou a komunikačně-slohovou složkou předmětu.
Literární část se zaměří na významné směry v chápání procesů čtení a rozvoje čtenářství, a to z hlediska práce učitele.
Poslední úprava: Chejnová Pavla, doc. PhDr., Ph.D. (15.01.2025)
|
|
||
V případě nutnosti bude probíhat online Poslední úprava: Chejnová Pavla, doc. PhDr., Ph.D. (15.01.2025)
|
|
||
Požadavkem ke splnění předmětu je aktivní práce v semináři a plnění zadaných úkolů. V jazykové části je nutno přečíst povinnou odbornou literaturu - o ní se bude v semináři diskutovat a k ní se budou vztahovat zadané úkoly. Bližší informace budou sděleny na 1. semináři. Vzhledem k nízkému počtu hodin se vyžaduje stoprocentní účast. V odůvodněných případech lze po domluvě s vyučujícím absenci nahradit vypracováním seminární práce. Poslední úprava: Chejnová Pavla, doc. PhDr., Ph.D. (15.01.2025)
|
|
||
Jazyková část: povinná doporučená
Literární část: Vybrané články a úryvky ze soudobých anglicky psaných pramenů.
Poslední úprava: Chejnová Pavla, doc. PhDr., Ph.D. (15.01.2025)
|
|
||
Klíčovým tématem řešeným v lingvistické části je postavení a význam mluvnice v jazykovém vyučování a vztah mluvnice k rozvoji komunikačních dovedností žáků. Základní otázky, jimiž se lingvistická část předmětu zabývá, tak jsou např.:
Sylabus literárnědidaktické části: Klíčové jsou otázky toho, jak učitel a výuka zapojují soudobé poznatky o procesech čtení a učení do programu své výuky a do práce každého žáka s literárním textem. Např.: Čím je pro žáka a pro společnost specifické čtení tištěné krásné literatury, co znamenají složky čtenářské gramotnosti pro žákovo čtení s radostí, jak souvisí čtení se zkušeností psaní. Poslední úprava: Chejnová Pavla, doc. PhDr., Ph.D. (15.01.2025)
|