|
|
|
||
Didaktika českého jazyka jako druhého jazyka navazuje na předchozí oborovou didaktiku českého jazyka jako jazyka mateřského a vychází také ze znalostí z dalších předmětů, jako je např. obecná didaktika. Představuje úvod do problematiky a nabízí základní teoretické informace - pojmosloví, historii oboru, vyučovací metody, učebnice, základní pedagogické dokumenty - Společný evropský rámec pro jazyky a popisy češtiny, jazykový pas, ministerské dokumenty pro práci s žákem s odlišným mateřským jazykem v české škole. Studenti si ověří zvládnutí základních tematických okruhů a pojmů nejen při čtení odborných článků a diskusi nad aktuálními didaktickými problémy, ale také při zpracování didaktické pomůcky.
Poslední úprava: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (26.01.2024)
|
|
||
Cílem předmětu je dát studentům základní orientaci v oboru a otevřít prostor pro další vzdělávání v něm. Poslední úprava: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (26.01.2024)
|
|
||
Výuka/zadání úkolů bude probíhat distanční formou, platforma TEAMS. Komunikace možná emailem. Poslední úprava: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (26.01.2024)
|
|
||
Základní povinná literatura: Poslední úprava: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (26.01.2024)
|
|
||
Požadavky k zápočtu: Aktivní plnění zadaných úkolů, zpracování a odevzdání seminárního úkolu do 10. 5. 2024. Poslední úprava: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (26.01.2024)
|
|
||
1. Předmět didaktiky jazyka cizího/druhého. 2. Vymezení jazyka mateřského, cizího, druhého (L1, L2) 3. Pojmosloví oboru. 4. Historie oboru. 5. Bilingvismus. 6. Vyučovací metody - hist. přehled a současnost. 7. Žák s OMJ. 8. Začleňování žáka s OMJ do práce v české škole. 9. Postup pronikání do "nového" jazyka, nejčastější chyby žáků. 10. Učebnice, podpůrné materiály. Poslední úprava: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (26.01.2024)
|