|
|
|
||
Předmět uvádí studenty do základních poznatků z oblasti psychopatologie s důrazem na psychické poruchy v dětství a dospívání a jejich vliv na školní vývoj. Pozornost je věnována i tomu, jaké mají učitelé a školy možnosti v podpoře psychického zdraví dětí a dospívajících.
Poslední úprava: Kollerová Lenka, PhDr., Ph.D. (21.01.2022)
|
|
||
Orel, M. a kol. Psychopatologie. 3. vyd. Praha: Grada, 2020. 432 s. ISBN 978-80-271-2529-6. Vágnerová, M. Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Vyd. 1. Praha: Portál, 2014. 815 s. ISBN 978-80-262-0696-5 Poslední úprava: Kollerová Lenka, PhDr., Ph.D. (29.01.2021)
|
|
||
Pro získání zápočtu je potřeba odevzdat dva povinné úkoly (dle zadání a v termínu) na platformě Moodle a úspěšně absolvovat závěrečný písemný test (min. úspěšnost 50 %). Odevzdání úkolů je podmínkou pro možnost absolvovat test. Všechny požadavky budou upřesněny v Moodle. Poslední úprava: Kollerová Lenka, PhDr., Ph.D. (21.01.2022)
|
|
||
1. Mentální retardace a pervazivní vývojové poruchy 2. Poruchy pohlavní identity 3. Specifické vývojové poruchy školních dovedností 4. Hyperkinetické poruchy 5. Poruchy chování a emoční poruchy 6. Syndrom týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte Poslední úprava: Kollerová Lenka, PhDr., Ph.D. (21.01.2022)
|