|
|
|
||
Předmět přináší vhled do teoretického zázemí pohybových aktivit u různých druhů zdravotních oslabení. Má motivační charakter pro hlubší studium dané problematiky, rozvíjí vztah k pohybovým aktivitám a sportu. Poskytuje základ pro výchovnou, lektorskou a poradenskou činnost v otázkách celoživotního provádění pohybových činností podporujících zdraví. Předmět předkládá vhodné a doporučované pohybové aktivity u různých druhů zdravotně oslabených žáků.
Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (13.12.2018)
|
|
||
Cílem předmětu je získání přehledu a uvedení do teoretického zázemí pohybových aktivit u různých druhů oslabení v širších souvislostech filozofických, společenských i z hlediska životního stylu člověka jako jednotlivce. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (13.12.2018)
|
|
||
KUČERA, M.;, KOLÁŘ, P.; DYLEVSKÝ, I. et al. Dítě, sport a zdraví. vyd. Semily: Galén, 2011. ISBN 9788072627127. MÁČEK, M.; MÁČEK, J.; et al. Fyziologie a klinické aspekty pohybové aktivity. 1. vyd. Semily: Galén, 2011. ISBN 978-80-7262-695-3 MARCUS, B. H.; FORSYTH, L. H. Psychologie aktivního způsobu života: Motivace lidí k pohybovým aktivitám. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-654-4 PERIČ, T.; DOVALIL, J. Sportovní trénink. 1. vyd. České Budějovice: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-2118-7. HOŠKOVÁ, B. a kol. Vademecum, ZTV - (druhy oslabení) Praha : Karolinum 2013. KUDLÁČEK, M. a kol. Aplikované pohybové aktivity osob s tělesným postižením. Olomouc: FTK UPOL, 2013. ISBN 978-80-244-3938-9. VÉLE, F. Kineziologie. Praha: Triron, 2006. 365s. ISBN 80-7254-837-9
DAĎOVÁ, K.; ČICHOŇ, R.; ŠVARCOVÁ, J.; POTMĚŠIL, J. Klasifikace pro výkonnostní sport zdravotně postižených. Praha, Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1520-2. MACHOVÁ, J.; KUBÁTOVÁ, D. Výchova ke zdraví. Praha: Grada, 2009. 296 s. ISBN 978-80-247- 2715-8 Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (13.12.2018)
|
|
||
Výuka je pouze prezenční. Pro komunikaci v předmětu zůstává stejná GC třída, (stejný kód p4rsngj) pokud jste již přihlášeni, tak se nic nemění. Požadavky k ukončení: Písemný test - součástí testu jsou znalosti ze ZS i LS - úspěšnost na min. 75 %. Je možný jeden řádný termín a dva opravné termíny zápočtového testu.
Poslední úprava: Nechlebová Eva, Mgr., Ph.D. (10.03.2022)
|
|
||
1. Pohybové aktivity u žáků s diabetes mellitus. 2. Ovlivňování a pohybové aktivity u žáků s nadváhou a obezitou. 3. Vhodné pohybové programy a výuka u dětí se smyslovými vadami. 4. Pohyb u dětí s respiračními onemocněními. 5. Pohybové aktivity u dětí se zažívacími onemocněními. 6. Pohyb a režimová opatření u dětí se srdečně – cévními chorobami. 7. Pohyb u dívek s gynekologickými oslabeními (bolestivá menstruace, vazové bolesti …). Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (13.12.2018)
|