|
|
|
||
Obsahem kurzu je seznámení se s různými typy rovnic, nerovnic a jejich soustav v oboru reálných a komplexních čísel a se způsoby jejich řešení.
Poslední úprava: Pilous Derek, Mgr., Ph.D. (09.05.2017)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámení se s různými typy rovnic, nerovnic a jejich soustav o oboru reálných a komplexních čísel a se způsoby jejich řešení. Poslední úprava: Pilous Derek, Mgr., Ph.D. (09.05.2017)
|
|
||
úspěšně napsaná písemka (může být vyžadováno zdůvodnění, srovnání metod, může být některá metoda zakázaná,nebo naopak předepsána apod.)
- každý student má maximálně 3 pokusy - povolené pomůcky k písemce: čistý papír, psací potřeby, tabulka dovolených vzorců (kalkulačka ne) - bude maximálně do 45 min, 3 příklady - z každého příkladu nutno mít půlku (tj. to podstatné a mít to bez závažných nedostatků)
Ve výjimečných případech možno diskuse nad písemkou, případně doplňující otázky kladené ústně. Poslední úprava: Pilous Derek, Mgr., Ph.D. (09.05.2017)
|
|
||
Bartsch, H.-J.:Matematické vzorce. SNTL.1987. Calda, E.: Matematika pro gymnázia. Komplexní čísla. Praha:Prometheus 2009 Hejný, M.: Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava : SPN 1989. Herman, J., Kučera, R., Šimša, J.: Metody řešení matematických úloh I. Brno : MU 1996. Novotná, J.-Trch,M.: Algebra a teoretická aritmetika. 2.část-Polynomická algebra. Praha: 1990. Novotná, J.-Trch,M.: Algebra a teoretická aritmetika. 3.část-Základy algebry. Praha: UK 1993.
doplňující Calda,E.: Rovnice ve škole neřešené. Praxe učitele matematiky-fyziky-informatiky. Edice metodických příruček pro učitele a studenty učitelství. Ročník 1. Prometheus 1995. Hecht, T.: Metody řešení matematických úloh. Bratislava : SPN 1992. Odvárko, O.: Metody řešení matematických úloh. Praha : SPN 1990.
Poslední úprava: Pilous Derek, Mgr., Ph.D. (09.05.2017)
|
|
||
Závazné: Algebraická rovnice. Reciproká rovnice.
V případě dostatku času: Rovnice a nerovnice s absolutní hodnotou.Rovnice a nerovnice s odmocninou. Poslední úprava: Pilous Derek, Mgr., Ph.D. (09.05.2017)
|