|
|
|
||
Pedagogická praxe je určena především studentům, kteří neabsolvovali střední pedagogické školy. Jedná se o prohlubující asistenční pedagogickou praxi. Náplní praxe je po dohodě s učitelkou mateřské školy a při respektování školního vzdělávacího programu vyzkoušet si vedení některých činností s dětmi, následně provést reflexi, sebereflexi a navrhnout další možná řešení či návazné činnosti. Jedná se o dvoutýdenní pedagogickou praxi ve fakultních mateřských školách
Studenti, kteří mají předchozí pedagogickou zkušenost (SPgŠ) mohou praxi realizovat mimo fakultní mateřské školy (např. formou vedení zájmových kroužků s dětmi předškolního věku, práce pedagogického asistenta, asistenta dítěte, pomoc na škole v přírodě, dobrovolnictví atd).
Poslední úprava: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (04.06.2017)
|
|
||
Podmínkou splnění kurzu je: - absolvování dvoutýdenní pedagogické praxe na fakultní mateřské škole a splnění úkolů zadaných vyučujícím a fakultní učitelkou v průběhu dvoutýdenní pedagogické praxe; - splnění úkolů zadaných vyučujícím v Moodle po skončení praxe v FMŠ (odevzdání ve stanovených termínech je podmínkou): vedení portfolia k praxi a plnění dalších dílčích úkolů dle zadání v Moodle. Poslední úprava: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (02.02.2018)
|
|
||
Základní studijní literatura: Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2018. LOKŠOVÁ I. LOKŠA,J. Tvořivé vyučování. Praha, Grada 2003, ISBN 80-247-0374-2. SAGI,A. Problémové děti v mateřské škole. Praha, Portál 1995, ISBN 80-7178-067-7. SYSLOVÁ, Z., CHALOUPKOVÁ, L. Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 77 stran. ISBN 978-80-210-7882-6.
Další doporučená literatura: CLOUD H., TOWNSEND J. Děti a hranice. Praha, Návrat domů 2003, ISBN 80-7255-075-6. Poslední úprava: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (24.09.2018)
|