|
|
|
||
Orientace předmětu se soustřeďuje na vybavení studentů dovednostmi důležitými pro vytvoření, inovování a evaluaci školního vzdělávacího programu v souvislostech a doporučeních RVP PV. Jednotlivá témata:
1. Východiska pro tvorbu ŠVP
2. Terminologické vymezení a porozumění kategoriím ŠVP
3. Proces tvorby ŠVP a možnosti týmové spolupráce
4. Plánování – od ŠVP k dennímu plánu učitelky MŠ
5. Evaluace práce učitele a ŠVP
6. Evaluační kritéria ŠVP
Poslední úprava: Hořáková Kristina, Mgr. (12.02.2023)
|
|
||
Studenti budou využívat Moodle: Link na kurz Link na kurz KS: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5105. Klíč z zápisu do Moodle kurzu obdrží mailem od vyučující. Poslední úprava: Hořáková Kristina, Mgr. (12.02.2023)
|
|
||
Základní studijní literatura: BURDÍKOVÁ. I. KREJČOVÁ, V. Jedna z cest jak si vytvořit kurikulum pro svoji mateřskou školu. Praha: Raabe, 2002 GARDOŠOVÁ, L. DUJKOVÁ,I. a kol. 2.vyd. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-2620-106-9. HAVLÍNOVÁ, M.,VENCÁLKOVÁ, E., HAVLOVÁ, J. a kol. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367- 478-8. MANUÁL k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. Praha: VÚP v Praze 2005. ISBN 80-87000-01-3. RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2021. SYSLOVÁ, Z. Autoevaluace v mateřské škole. Cesta ke kvalitě vzdělávání. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80262-0183-0. KOŤÁTKOVÁ, S. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN: 978-80-247-4435-3.
Další doporučená literatura: SEDLÁČKOVÁ, H., SYSLOVÁ, Z., ŠTĚPÁNKOVÁ, L. Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2012. ISBN 978-80-7357-884-8. DVOŘÁK, D. Od osnov ke standardům, Proměny kurikulární teorie a praxe. Praha: UK Praha – Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-7290-601-7. Poslední úprava: Hořáková Kristina, Mgr. (12.02.2023)
|