|
|
|
||
Cílem č. 1 podnítit autonomní myšlení posluchačů, zvýšit jejich intelektuální sebevědomí, odstranit obavy z matematiky.
Cílem č. 2 je vytvořit představu toho, co tvoří podstatu matematiky, respektive matematického myšlení a komunikace.
Poslední úprava: STEHLIKO (29.10.2019)
|
|
||
při výuce on line bude použit Microsoft Teams název týmu RMG MKa Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (30.09.2020)
|
|
||
Převažující způsob práce je dkiskuse k předloženým problémům a k nastudované literatuře. Studující obou forem studia (PS, KS) budou mít materiály k pravidelné přípravě umístěné v systému Moodle tak, aby mohli konzultovat řešení v následující výuce. Kombinované studium je děleno do čtyř setkání s požadavkem účasti 100 %, v prezenčním studiu je minimální prezence stanovena na 80 %. Závěrem kurzu je zápočtový test, účasrt na něm je podmíněna úspěšným zvládnutím série krátkých testů v Moodlu. Minimum bodů na zápočet je stanoveno na 70 %. Student má prokázat, že je schopen zadané problémy vyřešit a postup okomentovat.
V případě přechodu na distanční výuku z důvodu nemožnosti konat prezenční výuku na fakultě: Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (11.09.2021)
|
|
||
CAROLL, L. Logika hrou. Praha: Pressfoto, 1972. 59-303-70. KASLOVÁ, M. Předmatematické činnosti. Praha: RAABE, 2010. ISBN 978-80-86307-96-1. KASLOVÁ, M. Prelogické myšlení. In E. Fuchs, H. Lišková et al. Rozvoj předmatematických představ u dětí v předškolním věku (76 – 101). Praha: JČMF, 2015. ISBN 978-80-7015-022-1. KASLOVÁ, M. Transformace v předmatematické gramotnosti. In E. Fuchs, H. Lišková et al. Rozvoj předmatematických představ u dětí v předškolním věku (102-119). Praha: JČMF, 2015. ISBN 978-80-7015-022-1. KASLOVÁ, M. Celek a jeho části. Studijní text pro kurzy ESF. Pardubice: CCS, 2014 (bez ISBN). BENTELY, P. J. Kniha o číslech. Praha: Rebo, 2013. ISBN 978-80-255-0649-3. OPAVA, Z. Matematika kolem nás. Praha: Albatros, 1989. TANSKÁ, N. Co mi řekl semafor. Praha: Albatros, 1988. Učebnice matematiky pro 1. stupeň ZŠ Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (25.09.2018)
|
|
||
Přednáška se opírá jednak o samostudium, jednak shrnuje dosavadní poznatky, které vycházejí z nově nabytých zkušeností získaných při řešení problémů konstruktivistickými postupy. K některým tématům bude zadáno samostudium, ke kterému je teba absolvovat sérii krátkých testů v Moodlu, což je podmínka pro účast v zápočtovém testu. Celkově převažuje diskuse nad předloženými problémy. Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (11.09.2021)
|
|
||
Doporučené předměty: Základy logiky a rozovje logického myšlení I. Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (25.09.2018)
|
|
||
Předmět se opírá o stoprocentní zvládnutí učiva matematiky ZŠ. Okruhy: 1) Úvod do logiky a logického myšlení; řešení problémů; práce s informací. 2) Pojmotvorný proces; matematické pojmy – vznik v historii; rozvíjení matematických pojmů – podmínky (pojmy číslo; geometrický útvar 2D a 3D); modely a reprezentace pojmů; komunikace v matematice (slovní i grafická včetně obrazové); čára a její role. 3) Úvod do metod řešení problémů (uvažování, usuzování, přiřazování, porovnávání, určování počtu, výběr, vylučování, strom řešení, poměřování, měření, odhad a ověření). 4) Zobrazení v geometrii 2D a 3D (shodná i podobná); shodná rozložitelnost v teorii i praxi. 5) Celek a jeho části; struktura celku; dekompozice, kompozice a korekce. Poslední úprava: STEHLIKO (29.10.2019)
|