|
|
|
||
Seminář si klade za cíl:
- rozvíjet interpretační schopnosti posluchačů v této specifické oblasti;
- vést studenty k tvorbě vlastních otázek, úkolů a námětů k činnostem a k jejich reflexi;
- umět zvolit vhodnou knihu pro každé dítě;
- pěstovat vnímání čtenářství jako celoživotního postoje člověka.
Seminář je veden interaktivně metodami RWCT.
Poslední úprava: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (25.02.2018)
|
|
||
Návrh práce s knihou, její realizace a reflexe, na jedno z vybraných témat: - obrázkové knihy, knihy pro dvouleté děti - wimmelbuchy - pohádky a popletené pohádky - příběhy se zvířecím hrdinou - příběhy s dětským hrdinou - knihy o etiketě - naučné knihy - zprostředkování tématu jinakosti/odlišnosti - téma strachu - téma smrti - práce s poezií v mateřské škole
Doporučená literatura viz Moodle Poslední úprava: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (14.02.2019)
|
|
||
GEBHARTOVÁ, Vladimíra. Jak a co číst dětem v MŠ: Komentovaný výběr literárních textů na základě RVP PV. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-854-8. GEBHARTOVÁ, Vladimíra. Literatura pro děti. 2. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987. HOMOLOVÁ, Kateřina. Čtenářská propedeutika. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2009. ISBN 978-80-7368-657-4. CHALOUPKA, Otakar. Rozvoj dětského čtenářství. 1. vyd. Praha: Albatros, 1982. 572 s. CHALOUPKA, Otakar. Rozvoj dětského čtenářství. Praha: Albatros, 1982. LEPILOVÁ, Květuše. Cesty ke čtenářství: vyprávějte si s námi!. 1. vyd. Brno: Edika, 2014. ISBN 978-80-266-0112-8. MALÝ, Radek a Josef NEŠPOR. Lexikon českých nakladatelství dětské knihy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4503-8. REISSNER, Martin. Ilustrace. Brno: Moravské zemské muzeum, 2015. RYBÁROVÁ, Eva. Čtenářské strategie jako podpora porozumění předčítanému textu u dětí předškolního věku. Praha, 2016. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání. TOMÁŠKOVÁ, Iva. Rozvíjíme předčtenářskou gramotnost v mateřské škole. Vyd. 1. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0790-0. TOMAN, Jaroslav. Trivialita a kýč v literatuře pro děti a mládež. Brno: Cerm, 2000, 22 s. LZ 56. ISBN 80-720-4140-1. TRÁVNÍČEK, Jiří. Vyprávěj mi něco--: jak si děti osvojují příběhy. V Příbrami: Pistorius & Olšanská, 2007. Scholares. ISBN 978-80-87053-07-2.
Časopisy: Kritická gramotnost Poslední úprava: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (25.02.2018)
|
|
||
Interpretace vybrané dětské literatury Čtenářské koutky v MŠ Čtení s předvídáním (konkrétní ukázky s knihou) Práce s klíčovými obrázky (konkrétní ukázky s knihou) Práce s ustálenými prvky (konkrétní ukázky s knihami) Čtenářská strategie vizualizace (konkrétní ukázky s knihami) Čtenářské kostky (konkrétní ukázky s knihou) Hlavní postava Časopisy pro děti předškolního věku Témata dětských knih: obrázkové knihy, knihy pro dvouleté děti, wimmelbuchy; pohádky a popletené pohádky; příběhy se zvířecím hrdinou; příběhy s dětským hrdinou; knihy o etiketě; naučné knihy; zprostředkování tématu jinakosti/odlišnosti; téma strachu a smrti; práce s poezií v mateřské škole Podpora v Moodlu: Literatura pro děti II - MŠ - KS Poslední úprava: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (14.02.2019)
|