|
|
|
||
Cílem předmětu Základy informační pregramotnosti pro předškolní vzdělávání I je seznámit studenty bakalářského studia studijního oboru Učitelství pro mateřské školy s významem informační pregramotnosti u dětí předškolního věku a vybavit je příslušnými vědomosti pro práci s technickými zařízeními a jejich softwarovou podporou.
Poslední úprava: Tocháček Daniel, PhDr. (03.02.2020)
|
|
||
Online výuka bude realizována pomocí: CMS Google Classroom: https://classroom.google.com/c/NTE3OTEwMzM4MDJa?cjc=pnnezw3 Google Meet: https://meet.google.com/psc-etyd-ric Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (18.02.2021)
|
|
||
Aktivní účast v on-line kurzu. Požadavky na zakončení předmětu: v rozsahu 1 normostrany A4 vytvořit textový návrh aktivity z dětmi v MŠ využívající technických výukových prostředků z oblasti ICT (např. robotická stavebnice, programovatelná hračka, SW pro podroru algoritmizace apod.) případně doplněný o doprovodné přílohy (např. grafické materiály atd.). Práce se odevzdává výhradně v elektronické podobě nahráním do Google Classroom. Pro získání zápočtu je stanoven 1 termín a vymezen 1 pokus (nedohodne-li se vyučující prokazatelně v konkrétním případě se studujícím jinak). Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (29.01.2021)
|
|
||
Poslední úprava: Tocháček Daniel, PhDr. (03.02.2020)
|
|
||
Posláním předmětu je představit možnosti rozvoje informačně technických činností dětí v mateřské škole a tvůrčí činnosti zprostředkované technologiemi. Obsahově se předmět zaměřuje na utváření vědomostí zaměřených na podporu konstruktivního preprimárního vzdělávání prostřednictvím interaktivních zařízení, stavebnic a didaktických hraček, digitálních učebních materiálů, možnosti vytváření základů algoritmického myšlení u dětí v mateřské škole a praktické ukázky tvůrčích činností dětí předškolního vzdělávání k podpoře vytváření základů digitální gramotnosti. Studenti se v průběhu předmětu seznámí se soudobými interaktivními technologiemi a technickými výukovými prostředky v kontextu jejich využití v mateřské škole. Realizace kombinované formy je podporována virtuálním vzdělávacím prostředím Google Classroom. Ke každému celku výuky je pro studenty k dispozici výukový materiál určený k samostudiu a zadání úloh pro samostatnou práci studentů. Studentům jsou zadány úkoly k samostatnému řešení vztahující se k tématům interaktivních zařízení a technických výukových prostředků a jejich zapojení do předškolního vzdělávání. Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (29.01.2021)
|