|
|
|
||
Člověk se zrakovým postižením, mýty, předsudky na straně intaktní majority i na straně postižených osobností a zrakový
handicap. Zrakové vady - typy a stupně zrakových vad, senzorická deprivace, informační deficit. Výskyt a etiologie vad.
Systém péče o zrakově postižené v ČR (Centrum zrakových vad, raná péče, spec. mateřská škola, SPC, Integrace v rámci
předškolní výchovy, speciální základní škola pro zrakově postižené, speciální třídy, SPC v rámci integrovaného
vzdělávání, středoškolská studia, možnosti a podmínky vysokoškolského studia, technická pomoc, Tyfloservis,
Rehabilitační a rekvalifikační středisko). Oslepnutí jako zátěžová změna v psychosociální rovině. Informační deficit při
chybění vizuálních informací.
Součástí výuky předmětu je Program řízené reflexe pro speciální pedagogy.
Poslední úprava: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (10.05.2007)
|
|
||
HOUSAROVÁ, B. (ed). Speciálněpedagogická čítanka. Praha: UK, 2003. ISBN 80-7290-109-5. JESENSKÝ, J. Andragogika a gerontagogika handicapovaných. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-823-9. KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L. Oftalmopedie. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-84-2. KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L.(ed). Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-063-8. LUDÍKOVÁ, L., MALEČEK, M. Tyflopedie III. Olomouc : PedF UP, 1991. MASON, H.,MC CALL,S et al. Visual Impairment. London: David Fulton Publisher, 1997. ISBN 1 85346-412-0. VÁGNEROVÁ, M. Oftalmopschologie dětského věku. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-053-X. VÍTKOVÁ, M.(ed). Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-75-3.
Poslední úprava: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (10.05.2007)
|
|
||
Úkoly k samostudiu:
Jaké omezení vyplývá ze zrakového postižení pro každodenní život jedince? Charakterizujte systém péče o osoby se zrakovým postižením v ČR. Poslední úprava: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (10.05.2007)
|