|
|
|
||
Propedeutika surdopedie. Pojem a vymezení předmětu surdopedie, postavení surdopedie v soustavě věd, metody a cíl
surdopedie, společenský význam surdopedie. Patologie sluchového analyzátoru. Význam sluchu a sluchového pozadí.
Výskyt a příčiny sluchových vad. Patologie sluchové funkce v oblasti periferní a centrální. Klasifikace sluchových vad.
Symptomatologie sluchových vad (hluchota, hluchoněmota, ohluchlost, zbytky sluchu, nedoslýchavost, nepoznaná
nedoslýchavost) i z hlediska mezinárodní klasifikace a terminologie. Důsledky sluchových vad. Prevence sluchových vad a
sluchové defektivity.
Součástí výuky předmětu je Program řízené reflexe pro speciální pedagogy.
Poslední úprava: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (10.05.2007)
|
|
||
HOUSAROVÁ, B. (ed). Speciálněpedagogická čítanka. Praha: UK, 2003. ISBN 80-7290-109-5. JANOTOVÁ, N., ŘEHÁKOVÁ, K. Surdopedie I, II. SPN Praha, 1990 KRAHULCOVÁ, B. Komunikace sluchově postižených. Praha, Karolinum 2002 NOVÁK,A. Foniatrie a pedaudiologie I. Poruchy komunikačního procesu způsobené sluchovými vadami. Unitisk spol.s.r.o.Praha 1994 POUL, J. Nástin vývoje vyučování neslyšících. MU Brno 1996 SOVÁK,M. Uvedení do logopedie. Praha, SPN, 1978-1982. SOVÁK,M. Logopedie. Praha SPN 1. (1966,1971,1974) (1978,1980) ŠEDIVÁ, Z. Rozvíjení sociálních dovedností sluchově postižených. Praha : Septima, 1997. ISBN 80-7216-034-6.
Poslední úprava: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (10.05.2007)
|
|
||
Úkoly k samostudiu:
Jaké omezení vyplývá ze sluchového postižení pro každodenní život jedince? Charakterizujte systém péče o osoby se sluchovým postižením v ČR. Poslední úprava: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (10.05.2007)
|