Navazující předmět dále pracuje s pojmem zkušenost zprostředkovaného učení (ZZU), propojuje ZZU a pedagogickou praxi a intervenci. Opět se jedná o zážitkový předmět, sebezkušenostní, ve kterém se studenti setkají s dalšími instrumenty programu Reuvena Feuersteina a celý program Instrumentální obohacování bude blíže představen. Bude řeč o deficitních kognitivních funkcích, strukturální kognitivní modifikovatelnosti, distálních a proximálních vlivech na kognitivní vývoj. Pro práci v tomto předmětu je třeba zakoupit materiál/instrument v ceně 130,- Kč.
Poslední úprava: Lucká Barbora, PhDr., Ph.D. (17.09.2017)
The follow-up course further works with the concept of mediated learning experience (ZZU), links ZZU with pedagogical practice and intervention. Again, it is an experiential subject, a self-experience, in which students will meet other instruments of the Reuven Feuerstein program and the entire Instrumental Enrichment program will be presented in more detail. We will talk about deficit cognitive functions, structural cognitive modifiability, distal and proximal effects on cognitive development. To work in this course it is necessary to buy material / instrument in the price of 130, - CZK.
Poslední úprava: Smetáčková Irena, doc. PhDr., Ph.D. (31.10.2019)
Podmínky zakončení předmětu
Podmínky zakončení budou představeny na prvním setkání. Nezbytná je aktivní účast.
Poslední úprava: Smetáčková Irena, doc. PhDr., Ph.D. (31.10.2019)
Literatura
základní MÁLKOVÁ, G. Zprostředkované učení, Portál, Praha, 2009. MÁLKOVÁ, G. Umění zprostředkovaného učení. Togga Praha, 2008 . LEBEER, J. Programy pro rozvoj myšlení dětí s odchylkami vývoje, Portál, Praha, 2006.
další Feuerstein R. et al (2006). Creating and Enhancing Cognitive Modifiability. Jerusalem: ICELP.
Feuerstein R. a kol. (2014). Vytváření a zvyšování kognitivní modifikovatelnosti. Feuersteinův program instrumentálního obohacení. Praha: Karolinum.
Feuerstein R. a kol. (2017). Myslet nahlas - mluvit nahlas. Praha: Portál.
Krejčová, L. (2013). Žáci potřebují přemýšlet. Co pro to mohou udělat jejich učitelé. Praha: Portál.
Poslední úprava: Lucká Barbora, PhDr., Ph.D. (17.09.2017)