|
|
|
||
"Úvod do instrumentálního obohacení Reuvena Feuersteina" je zážitkovým předmětem, který účastníky nechá nahlédnout do programu Instrumentálního obohacování (FIE) a související teorie. Světově proslulý pedagog a psycholog R. Feuerstein sestavil ucelený systém pracovních listů, jejichž prostřednictvím je možné rozvíjet řešitelovy poznávací funkce; schopnost učit se v souvislostech; prohlubovat dovednost vytvářet vlastní strategie řešení úkolu. Pomáhá rozvíjet deficitní kognitivní funkce. Vzhledem k důrazu na slovní vyjádření vlastních myšlenkových postupů rozvíjí vyjadřování. A díky sdílení s ostatními ve skupině přináší náhled do myšlení druhých a vede k respektování jiného názoru. Motto metody zní: "Nechte mě chvilku…, já si to rozmyslím".
Cílem kurzu je představit, vysvětlit a na konkrétních příkladech pedagogicko-psychologické praxe ukázat, co je zprostředkované učení a jaké je uplatnění zprostředkovaného učení v pedagogicko-psychologické praxi a intervenci. Studenti se seznámí se zprostředkovaným učením jako výkladovým principem v metodách systematické výuky myšlení. Pro práci v tomto předmětu je třeba zakoupit materiál (instrument) v ceně 160,- Kč.
Podmínky k zakončení kurzu: vzhledem k charakteru kurzu (zážitková forma, důraz kladen na sdílení a reflexi vlastní práce) je podmínkou aktivní účast v průběhu výuky a alespoň 80% účast.
Poslední úprava: Lucká Barbora, PhDr., Ph.D. (02.02.2020)
|
|
||
Cílem kurzu je představit, vysvětlit a na konkrétních příkladech pedagogicko-psychologické praxe ukázat, co je zprostředkované učení a jaké je uplatnění zprostředkovaného učení v pedagogicko-psychologické praxi a intervenci. Studenti se seznámí se zprostředkovaným učením jako výkladovým principem v metodách systematické výuky myšlení. Poslední úprava: Lucká Barbora, PhDr., Ph.D. (02.02.2020)
|
|
||
Podmínky k zakončení kurzu: vzhledem k charakteru kurzu (zážitková forma, důraz kladen na sdílení a reflexi vlastní práce) je podmínkou aktivní účast v průběhu výuky a alespoň 80% účast. Poslední úprava: Lucká Barbora, PhDr., Ph.D. (02.02.2020)
|
|
||
FEUERSTEIN, Reuven. Vytváření a zvyšování kognitivní modifikovatelnosti: Feuersteinův program instrumentálního obohacení. Praha: Karolinum, 2014. ISBN 978-80-246-2400-6. FEUERSTEIN, Reuven, Louis H. FALIK, Refael S. FEUERSTEIN a Krisztina BOHÁCS. Myslet nahlas - mluvit nahlas: přístup k rozvoji řeči. Přeložil Věra POKORNÁ. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1168-6. FISHER, Robert. Učíme děti myslet a učit se: praktický průvodce strategiemi vyučování. Vyd. 3. Přeložil Karel BALCAR. Praha: Portál, 2011. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 978-80-262-0043-7. KREJČOVÁ, Lenka. Žáci potřebují přemýšlet: co pro to mohou udělat jejich učitelé. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0496-1. LEBEER, Jo, ed. Programy pro rozvoj myšlení dětí s odchylkami vývoje: podpora začleňování znevýhodněných dětí do běžného vzdělávání. Praha: Portál, 2006. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-7367-103-4. MÁLKOVÁ, Gabriela. Umění zprostředkovaného učení: teoretická východiska a výzkum instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina. Praha: Togga, 2008. ISBN 978-80-87258-02-6. MÁLKOVÁ, Gabriela. Zprostředkované učení: jak učit žáky myslet a učit se. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-585-1. Poslední úprava: Lucká Barbora, PhDr., Ph.D. (02.02.2020)
|