|
|
Soubory | Komentář | Kdo přidal | |
![]() |
Búriková stereotypy.pdf | PhDr. Dana Bittnerová, CSc. | |
![]() |
cizinec Simmel.pdf | Cizinec, Simmel | PhDr. Dana Bittnerová, CSc. |
![]() |
KASSIN_SAUL_504-517_orezano.pdf | PhDr. Dana Bittnerová, CSc. | |
![]() |
Sociální site cizincu IK 2017.ppt | 2.5.2017 | PhDr. Dana Bittnerová, CSc. |
|
||
Kurz se zaměřuje na problematiku kulturní diverzity v současném globalizovaném světě. Východiskem je teze, že kulturní diverzita je výsledkem nejen odlišné zkušenosti lidí, ale také důsledkem politik, které mají za cíl ustanovovat hranice mezi různými skupinami. Proto se zaměří jednak na představení různých přístupů, které uvažují o příčinách a podstatě kulturní diverzity, jednak se bude zabývat otázkami soužití skupin, které jsou chápány jako kulturně odlišné.
Poslední úprava: Bittnerová Dana, PhDr., CSc. (10.01.2024)
|
|
||
Pro zakončení kurzu se vyžaduje 70% účast na kurzu, aktivní zapojení do kurzu - diskuse o zadané četbě, písemná zkouška formou eseje. Poslední úprava: Bittnerová Dana, PhDr., CSc. (10.01.2024)
|
|
||
Bittnerová, Dana – Doubek, David – Levínská, Markéta. 2011. Kulturní modely ve vzdělávání. Praha: FHS UK. Gellner, Arnošt. 1993. Národy a nacionalismus. Praha: H+H. Hadj Mousová, Zuzana. 2009. „Teoretický pohled na problematiku sociokulturně znevýhodněných žáků.“ Pp. 24-76 in Dana Bittnerová (ed.) Vzdělávací potřeby sociokulturně znevýhodněných. Případ SIM. Praha: Ermat s.r.o. Kostelecká, Yvona- Hána, David - Hasman, Jiří 2017 Integrace žáků - cizinců v širším kontextu. Praha: Pedagogická fakulta UK. Morgensternová, M. - Šulová, L.: Interkulturní psychologie.Praha, Karolinum 2009. Průcha, J.: Interkulturní psychologie. Praha, Portál 2004. Stuchlíková, Iva - Vokrojová, Nela 2013. Kulturní rozdíly v učební motivaci žáků- specifikum vietnamské kultury. Pedagogika 63 (1), s. 5 - 24. Poslední úprava: Bittnerová Dana, PhDr., CSc. (10.01.2024)
|
|
||
1. Úvod - interkulturní komunikace - kultura jako rámec ne/porozumnění 2. Kulturní diverzita 3. Etnicita a identita 4. Globální sever a globální jih 5. Kontexty kulturních kontaktů - zaměřeno na migraci 6. Důvody migrace 7. Adaptace - kulturní šok 8. Integrace x asimilace 9. Transnacionální identity 10. Postoje majority - předsudky 11. Způsoby zvládání předsudků 12. Role státu a jeho institucí 13. Škola a menšiny Poslední úprava: Bittnerová Dana, PhDr., CSc. (10.01.2024)
|