|
|
|
||
Možnost širšího rozvíjení osobních, výtvarných pojetí na základě semestru předešlého. Samostatnější ověřování schopnosti vnímat konkrétní prostor, upevňování schopnosti vlastní reflexe interakce subjektu s veřejným prostorem, poznávání možností osobního vkladu jako konfrontace s reálným předmětným světem, kterého je člověk zároveň součástí. Hledání individuálního výtvarného řešení jako osobní autorský projev v konkrétním prostoru, trénink osobního verbálního projevu jako součást prezentace cesty k vlastnímu řešení.
Výuka je koncipovaná jako nepravidelná (většinou o šesti výukových blocích), které jsou rozděleny na teoretickou a praktickou část, přičemž posloupnost subtémat se řídí harmonogramem aktuálně vyhlášeného semestrálního tématu.
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (19.03.2013)
|
|
||
Dovést studenty ke komplexnímu, samostatnému zkoumání zadaného tématu v průběhu celého semestru s vyústěním osobité realizace projektu. Cílem výuky je přivést studentky/ty k hlubšímu poznání povahy a kvality a vlastností konkrétního prostoru, který je určitým způsobem utvářen a má svou historii. Cílem výuky je vzbudit aktivní zájem o prostředí, svět, ve kterém člověk žije, který je zároveň dynamický a zdrojem inspirace pro budoucí pedagogickou práci. Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (19.03.2013)
|
|
||
CÍLEK VÁCLAV. Makom. Praha 2004. Nakladatelství Dokořán. ISBN 80-86569-91-8
CÍLEK VÁCLAV. Krajiny vnitřní a vnější. Praha 2002. Nakladatelství Dokořán. ISBN 80-86569-29-2
STIBRAL KAREL. Proč je příroda krásná? Praha 2005. nakladatelství Dokořán. ISBN 80-7363-008-7
CHALUPECKÝ JINDŘICH. Nové umění v Čechách. Praha 1994. H+H. ISBN 80-85787-81-4
ZHOŘ IGOR: Proměny soudobého výtvarného umění: Praha, SPN 1992
VĚRA ROESELOVÁ: Techniky ve výtvarné výchově: Praha 1996, ISBN 80-902267-1-X
GOMBRICH, E. H.; Umění a iluze. Studie o psychologii obrazového znázorňování. Praha Odeon, 1985.
HALL, J.; Slovník námětů a symbolů ve výtvarného umění. 1. vyd. Praha: Mladá fronta 1991 ISBN 80-204-0205-5.
HAVLÍK, V.; HORÁČEK, R.; ZHOŘ, I.; Akční tvorba. Olomouc: Ped F UP, 1991
KANDINSKY, W.; O duchovnosti v umění. 1. vyd. Praha: Triáda 1998. ISBN 80-86138-06-2.
LUCIE - SMITH, E. Art Today. Praha: Slovart, 1996. ISBN 801 - 85871 - 97 - 1.
SLAVICKÁ, M . Umění instalace. Výtvarné umění, 1994, roč. neuveden, č. 4.
REZEK, P. Tělo, věc a skutečnost v současném umění. Praha: Jazzová sekce, 1982. ISBN neuvedeno
DEMPSEYEOVÁ A. Umělecké styly, školy a hnutí. Slovart, 2002. ISBN 80 - 7209 - 402 - 5
Katalog výstavy Objekt Objekt. Metamorfózy v čase. Autor a kurátor výstavy Olaf Hanel.30.5-26.8. 2001. ISBN 80-7056-095-9
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.09.2008)
|
|
||
přednáška/seminář Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.07.2008)
|
|
||
: Průběžné plnění všech zadaných úkolů – průběžná konzultace, prezentace projektů v adekvátní formě. Aktivní účast na seminářích. Studenti zrealizují svůj projekt dle vlastního uvážení s přihlédnutím k vlastním možnostem(čas, prostor..), aniž se tyto možnosti odrazí v kvalitě odvedené práce. Své pojetí obhájí jak v písemné, tak i ústní obhajobě a současně budou schopni nalézt určité relace mezi vlastním řešením a současným děním na výtvarné scéně. Svůj projekt vytvoří fyzicky, zprávu o něm zpracují v elektronické podobě (formát PDF). Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (19.03.2013)
|
|
||
Samostatné vytvoření projektu vztahující se ke konkrétnímu, zvolenému místu na základě aktuálně vyhlášeného tématu. Průběžné tvoření výtvarných, hmotných etud nepřímo se vážící k zadanému tématu, které slouží jako podklad k diskusi, inspiraci. Všestranné zkoumání tématu, diskuse, inspirace současnými výstavami a akcemi jako součást kognice v souvislosti se zadaným tématem, prezentace úvah studentek/tů nad rozpracovaným i dokončeným úkolem. Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (19.03.2013)
|