|
|
|
||
Interpretace a animace uměleckého díla. Umělecké dílo jako specifický vizuální a kulturní text. Práce s uměleckým dílem a
empirickým divákem v institucionálním a veřejném prostoru. Návrh koncepce a dílčí ověření animací vybraných
uměleckých děl,
jejich reflexe a hodnocení.Vizuální a kulturní gramotnost jako základní profesní výbava učitele VV.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.01.2009)
|
|
||
Cíl výuky:
Od reflexe vlastního chápání obrazu v současné kultuře a reflexe animační praxe k tematizaci a konceptové analýze k rozpoznání kontextů a plurality interpretací. Kritická reflexe vývojového portfolia a vytvoření vlastního konceptu práce v oblasti zprostředkování kulturního produktu/artefaktu. Struktura scénáře animace a editace edukativních materiálů pro muzeum/galerii, ověření dílčích etap scénářů v praxi a ve spolupráci s profesionálními týmy partnerských institucí.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2008)
|
|
||
BRYSON, N. (1997) Umění v kontextu. In KESNER, L. (ed.) (1997) Vizuální teorie. Praha : H & H, 1997. ISBN 80-86022-17-X. DIDI-HUBERMAN, G.: Před časem.. Společnost pro odbornou literaturu. Barrister and Principal, o.s., 2008. ISBN 978-80-87029-41-1. FILIPOVÁ, M., RAMPLEY, M. (Eds.) Možnosti vizuálních studií. Obrazy-texty-interpretace. Společnost pro odbornou literaturu, Barrister and Principal, o.s., a Brno, MU, Filozofická fakulta, Seminář dějin umění, 2007. ISBN 978-80-87029-26-8. FULKA, J.: Fantasma a referent. Dvě interpretace lesa u Botticelliho. In NOVOTNÝ, J. (ed.) Člověk mezi rozprostraněností a krajinou. Studie k rozmanitosti chápání prostoru. Praha: Vita intellectiva, 2008. ISBN 978-80-87258-04-0 FULKOVÁ, M.: Diskurs umění a vzdělávání. Praha: Nakladatelství H&H, 2008. ISBN 978-80-7319-076-7 FULKOVÁ, M.; STRAKER, A.; JAROS, M.: The Empirical Spectator and Gallery Education. The International Journal of Art and Design Education. 2004, 23, č. 1, str. 4-16. ISSN 1476-8062 FULKOVÁ, M.: Děti nevyrůstají v galeriích. Diskurs empirického diváka. In Šupšáková, B. Vizuálna kultúra a umenie v škole. Digit, Bratislava, 2004. Str. 151 - 178. ISBN 80-968441-1-3 FOUCAULT, M.: Diskurs, autor, genealogie. (Překlad Horák, P.) Praha: Nakladatelství Svoboda, 1994. FULKOVÁ, M., KITZBERGEROVÁ, M.: Edukativní programy pro Galerii Rudolfinum 1998 - 2008. FULKOVÁ, M.; TIPTON, T.: A (Con)text for New Discourse as Semiotic Praxis. The International Journal of Art and Design Education, 2008, 27, č. 1. ISSN 1476 - 8062 HALL, F.: Co se stalo s postmodernismem. In Labyrint, č. 3-4, 1998 HANÁKOVÁ, P.(ED.): Výzva perspektivy. Obraz a jeho divák od malby quattrocenta k filmu a zpět. Praha: Academia, 2007. ISBN 978-80-200-1625-6 HAWKES, T.: Strukturalismus a sémiotika. Brno, Host, 1999. ISBN KESNER, L. ml.: Muzeum umění v digitální době. Vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti. Praha, Argo a Národní galerie, 2000. ISBN 80-7035-155-1 (NG) KESNER, L. (ed.): Vizuální teorie. Současné angloamerické myšlení o výtvarných dílech. Praha, H+H, 1997. ISBN 80-86022-17-X VÁŠA, O.: Apokalyptické krajiny Herculese Segherse. Mezi předjímáním smyslu a katastrofou. In NOVOTNÝ, J. (ed.) Člověk mezi rozprostraněností a krajinou. Studie k rozmanitosti chápání prostoru. Praha: Vita intellectiva, 2008. ISBN 978-80-87258-04-0
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.01.2009)
|
|
||
přednáška/seminář Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.07.2008)
|
|
||
Vedení reflexivních záznamů, portfolia materiálů, odevzdání dílčích studií na zvolené téma. Testování projektu, jeho didaktická analýza. Reflektující vyučování.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.01.2009)
|
|
||
Prohloubit porozumění teoretickým kontextům ve vztahu k aplikaci v praxi. Vliv a moc diskursivních formací, diskurs školy a galerie, diskursivní praktiky (obrazový diskurs) jako konstitutivní činitelé v sociálním prostoru. Empirický divák jako tvůrce významu vizuálního znaku, post-strukturalistické a sémiotické vlivy na chápání kulturního textu a kontextu. Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.01.2009)
|