|
|
|
||
Výtvarný projev a výchovné působení ve školním a ve specifickém mimoškolním prostředí.
Výchovné působení v rámci ústavní výchovy a výchovy dětí s mentálním a fyzickým postižením.
Diagnostické a terapeutické možnosti, specifika a omezení ve vedení výtvarných činností.
Vybrané kapitoly z artefiletiky, arteterapie a speciální pedagogiky.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.07.2008)
|
|
||
Cíle předmětu:
Seznámení s Rámcovými vzdělávacími programy pro ZŠ a SŠ, jejich analýza a tvůrčí aplikace. Poznání možností výtvarné výchovy při výchově a vzdělávání dětí s mentálním a fyzickým postižením. Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (11.09.2008)
|
|
||
ZBYNĚK, Z.: Úvod do speciální výtvarné výchovy 1981 KLUSÁK, M., SLAVÍK, J.: Kresba postavy pána in Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2005, ISBN 80-246-0924-X. FOUCAULT, M.: Dějiny šílenství 1994 DEBUFFET, J.: Dusivá kultura 1998 SIBLEY, F.: Estetické pojmy, in ZUSKA, V.: Umění, krása, šeredno, Praha: Karolinum 2003, str. 23 - 48, ISBN 80-246-0540-6 PEROUT, E.: Arteterapie se zrakově postiženými 2005 HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P.: Didaktika Vv 2005 POGÁDY, J., NOCIAR, A., MEČÍŘ, J., JANOTOVÁ, D.: Detská kresba v diagnostike a v liečbe, Bratislava: SAP 1993, ISBN 80-85665-07-7 DAVID, J.: Výtvarná výchova jako duchovní a smyslový fenomén. Fantisk, Polička 1993 MAREŠ, J. a kol.: Sociální opora I. Nucles, Hradec Králové 2002. POHNEROVÁ, M.: Duchovní a smyslová výchova I, II. Fantisk, Polička 1994, 1995. ROESELOVÁ, V. Proudy ve výtvarné výchově. Praha : SARAH, 2001. SLAVÍK, J.: Od výrazu k dialogu ve výchově. Artefiletika. Praha, UK Ped F 1997
Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2010)
|
|
||
přednáška/seminář Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.07.2008)
|
|
||
Zápočet: SEMINÁRNÍ PRÁCE NA ZADANÉ TÉMA Zkouška: TEST
Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2010)
|
|
||
Klíčová slova:
Výtvarný projev, rámcový vzdělávací program, fyzické, mentální a sociální znevýhodnění, arteterapie. sylabus: Rámcové vzdělávací programy Vv pro ZŠ a SŠ. Výtvarný projev a výchovné působení ve školním a ve specifickém mimoškolním prostředí. Výchovné působení v rámci ústavní výchovy a výchovy dětí s mentálním a fyzickým postižením. Diagnostické a terapeutické možnosti, specifika a omezení ve vedení výtvarných činností. Vybrané kapitoly z artefiletiky, arteterapie a speciální pedagogiky.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (11.09.2008)
|