|
|
|
||
Vývojová psychologie
Výuka vývojové psychologie probíhá ve dvou semestrech. První semestr je věnován obecným základům psychologie jako jsou zdroje dat, formy výzkumů a dějinám vývojové psychologie, povaze psychického vývoje obecně (principům vývoje) a zejména deskriptivní vývojové psychologii. V jejím rámci je vývoj studován podle jednotlivých oblastí (např. vývoj motoriky, jazyka, vztahů apod.).
V druhém semestru je dokončeno studium jednotlivých oblastí vývoje z deskriptivního hlediska. Tyto poznatky pak slouží jako základna pro explanativní přístup k vývojové psychologii. Cílem je zprostředkovat nejen znalost, ale i porozumění psychickému vývoji s důrazem na integrativní pojetí jednotlivých vývojových teorií.
Poslední úprava: Erudio ()
|
|
||
Literatura:
Langmeier, J., Krejčířová, D.: Vývojová psychologie, Grada, 1998 Fonagy. P., Gergely. G., Jurist, E.L., Target, M.: Affect regulation, mentalisation and the development of the self, Teh Other Press, 2002 Pedagogika, 51,4, 2001 (celé číslo) Siegel, D.: The developing mind, The Guilford Press, 1999 Stern, D.: Interpersonal world of human infant, Basic Books, 1985 Vavrda,V.: Ontogeneze úzkosti a strachu In: Vymětal J. a kol.: Speciální psychoterapie (úzkost a strach), Praha, Psychoanalytické nakladatelství, 2000, s. 44-77 Vavrda,V.: Otázky soudobé psychoanalýzy, LN, 2005 Poslední úprava: Doubek David, Mgr., Ph.D. (20.09.2005)
|
|
||
Cíl kursu: Poskytnout pohled na podstatu psychického vývoje jedince jako důsledku interakce vrozeného potenciálu a vlivu prostředí s důrazem na význam interpersonálních vztahů pro strukturaci lidské psychiky. Zdůraznění významu subjektivity a jejího vývoje v životě člověka. Obsah kursu:
Poslední úprava: Doubek David, Mgr., Ph.D. (20.09.2005)
|