|
|
|
||
Anotace
Terminologie. Udržitelný rozvoj, udržitelný život, dobrovolná skromnost, ekologická stopa, nosná kapacita prostředí, ekologická rovnováha, homeostáze, pilíře UR.
Pokrok civilizace v oblastech hygieny, zdraví, zásobování potravinami a pitnou vodou, energiemi, vytápěním, dopravy a ochrany přírody. Environmentální rizika.
Příklady z praxe. Problematiky řezaných květin. CITES (Ukradená divočina).
VUR na školách. Sledované oblasti (voda, odpady, vzduch ve třídě, školní pozemky, sociální klima). Ekoškola. Příklady dobré praxe. PP Úsporná opatření ve škole. Film Zeměloď pluje.
Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (22.12.2018)
|
|
||
Cílem předmětu je poskytnout základní informace o udržitelném rozvoji, jeho pilířích (environmentální, ekonomický, sociální, kulturní) a o tom, jak lze či je třeba znalosti aplikvoat do škol (výchova k udržitelnému rozvoji). Seznamovat studenty také s novinkami z oboru. Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (22.12.2018)
|
|
||
JANČAŘÍKOVÁ, Kateřina. Metodický portál, Články: "Důvody realizace výchovy k udržitelnému rozvoji" [online]. 07. 06. 2010.[cit.24. 09. 2010.]. ISSN 1802-4785. Dostupný z WWW: https://clanky.rvp.cz/clanek/a/8849/8847/DUVODY-REALIZACE-VYCHOVY-K-UDRZITELNEMU-ROZVOJI.html/
http://cenia.cz/web/www/web-pub2.nsf/$pid/MZPMSFHV0HSB Ivan Rynda Udržitelný rozvoj http://cenia.cz/web/www/web-pub2.nsf/$pid/MZPMSFHV0HSB/$FILE/tur.pdf Johan Norberg Pokrok - Deset důvodů, proč se těšit na budoucnost
https://www.youtube.com/watch?v=-GXyVB0MnAQ https://www.youtube.com/watch?v=JT0aiDLHNNU Jančaříková, Základy ekologie a problematiky životního prostředí - kapitola Zákaldy ekologie http://www.enviwiki.cz/wiki/Z%C3%A1klady_ekologie_a_problematiky_%C5%BEivotn%C3%ADho_prost%C5%99ed%C3%AD_pro_pedagogy/Z%C3%A1klady_ekologie
Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (22.12.2018)
|
|
||
Viz podmínky ukončení předmětu Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (22.12.2018)
|
|
||
Proč VUR, jak realizovat VUR, ekologická stopa a další nsátroje měření UR, udržitelná skromnost, homeostáze a rovnováha. Autoregulační schopnosti ekosystému i populací. Metodika VUR ve školách. Akční plán strategie VUR. Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (22.12.2018)
|