|
|
|
||
Poslední úprava: BRDICKA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2013)
|
|
||
Poslední úprava: BRDICKA/PEDF.CUNI.CZ (16.06.2015)
|
|
||
Poslední úprava: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. (01.02.2018)
1. tematický celek Aktuální vývoj vzdělávacích technologií · Rozvoj technických vlastností počítačů a jeho vliv na vzdělávání, současné možnosti využití umělé inteligence, školství v globálně propojeném světě 2. tematický celek Role vzdělávacích technologií · Aplikace technologií jako inovační proces na úrovni učitele, školy a státu · 3 úrovně ovlivňování vzdělávacího procesu technologiemi v praxi · Rozšířený model funkční gramotnosti, kompetence, standardy pro žáky a učitele, ověřování dosažení standardů · Model TPCK a jeho implementace v praxi 3. tematický celek Proměny aplikací vzdělávacích technologií · Od Webu 1.0 k Webu 2.0 (rozdíly mezi webem 1.0 a 2.0, příklady z praxe, blog, podcast, video-konference, webináře, víceuživatelská prostředí, výukové hry · Síťová generace (vlastnosti, vliv na výukové metody) · Technologické souvislosti odlišných psychodidaktických koncepcí · Konektivismus a osobní vzdělávací prostředí · Vzdělávání v mracích, důsledky vybavení 1:1 pro školní praxi · Proměny vzdělávacího prostředí (formální, neformální, informální) 4. tematický celek Využití technologií ve formálním vzdělávacím prostředí · Instruktivní a konstruktivní přístup podle Paperta · Aktuální vývoj systémů řízení výuky · eLearning jako nástroj kombinovaných výukových forem · Vzdělávací objekty (DUM, úložiště) · Metoda převrácené třídy a její aplikace · Webquest (primární výukové zdroje) · Aplikace výukových počítačových her · Projektová výuka (vyprávění digitálních příběhů) · Příklady úspěšných projektů (eTwinning, eLearning Awards) 5. tematický celek Využití technologií v neformálním vzdělávacím prostředí · eLearning ve virtuálním vzdělávacím prostředí · Problematika sdílení, remixu a právní souvislosti (Creative Commons) · Vývoj od volně dostupných programů k volně dostupným výukovým zdrojům · Existující volně dostupné výukové kurzy, Open University · Analýza formálních a neformálních výukových výsledků (odznaky) 6. tematický celek Využití technologií v informálním vzdělávacím prostředí · Sociální sítě ve výuce (Facebook, Twitter, Google+ ad.) · Problematika bezpečnosti v online prostředí · Dosahování výukových cílů v informálním prostředí · Od kolaborace ke kooperaci · Učitel v prostředí sociálních sítí (vícenásobná osobnost, rezident/návštěvník, vztah k žákům) · Kontrola vlastní digitální stopy, vědomé budování virtuální online přítomnosti v roli učitele (viz Požadavky k zápočtu) 7. tematický celek Perspektivy vzdělávacích technologií · Profesionální odhady budoucnosti · Technologiemi vyvolávané vize změn školského systému - zdokonalování, reforma, transformace, disrupce (vize vybraných osobností) · Deset praktických doporučení pro školu 21.st. podle IDEO · Vlastní odhady budoucnosti
|
|
||
Poslední úprava: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. (01.02.2018)
|