Vzdělávání pro udržitelný rozvoj – didaktické přístupy - MB180P24
|
|
|
||
Předmět přibližuje studentům magisterského studia Přírodovědecké fakulty UK koncept udržitelného rozvoje, který je v současnosti jako kroskurikulární téma, součástí většiny rámcových vzdělávacích programů jak v primárním, tak v sekundární úrovni vzdělávání.
Cílem semináře je představit studentům koncept udržitelného rozvoje, který je v současnosti u nás i celosvětově prosazován na různých úrovních (mezinárodní i národní politické strategie, různé typy národních a mezinárodních nepolitických iniciativ, firemní kultura) a předestřít možnosti, jak tuto problematiku didaktizovat, tedy přenášet na úroveň základních a středních škol. Vznik tohoto předmětu reaguje na Strategii vzdělávání pro udržitelný, přijatou vládou v roce 2008, která vzdělávání pro udržitelný rozvoj prosazuje ve všech úrovních vzdělávání v České republice. Poslední úprava: Valentová Michaela, Mgr. (31.10.2011)
|
|
||
písemný test Poslední úprava: Valentová Michaela, Mgr. (09.01.2012)
|
|
||
1) Koncept udržitelného rozvoje - historický kontext, současná podoba konceptu, význam indikátorů UR. 2) Udržitelný rozvoj a vzdělávání v mezinárodní a národních strategiích a iniciativách. 3) Udržitelný rozvoj na ZŠ - vztah RVP ZŠ a udržitelného rozvoje, způsoby výuky této problematiky na základních školách. 4) Udržitelný rozvoj na SOŠ a G - vztah RVP G a vybraných RVP SOŠ a udržitelného rozvoje, způsoby výuky této problematiky na SOŠ a G. 5) Udržitelný rozvoj v neformálním vzdělávání - nevládní neziskové organizace, firemní vzdělávání (další vzdělávání pracovníků).
Poslední úprava: Valentová Michaela, Mgr. (31.10.2011)
|