|
|
|
||
Současnými progresivními prvky v oblasti organizačních forem výuky , které se začínají uplatňovat ve stále větší míře na českých školách, jsou školní projekty. Zatím pouze jako doplňující prvek stávajících forem v rámci primárního, sekundárního i terciárního školství zahrnujícího také přípravu budoucích učitelů. Školní projekty nejen že integrují stávající aktivizující metody a formy výuky jako např. praktické cvičení, exkurzi, seminář, ale navíc tyto formy efektivně propojují. Poslední úprava: VECIZ (03.05.2002)
|
|
||
Kasíková, H. : Kooperativní učení a kooperativní škola. Portál: Praha 1997.
Kašová, J. a kol. : Škola trochu jinak: Projektové vyučování v teorii i praxi. Kroměříž: Iuventa 1995.
Pumpr,V., Beneš, P., Herink, J. : K projektovému vyučování v chemii a zeměpisu na ZŠ I. Texty pro pedagogický experiment. Praha: Výzkumný ústav pedagogický 2001.
Pumpr,V., Beneš, P., Herink, J. : K projektovému vyučování v chemii a zeměpisu na ZŠ II. Texty pro pedagogický experiment. Praha: Výzkumný ústav pedagogický 2002.
Švecová, M.. 2001. Teorie a praxe školních projektů ve výuce přírodopisu,biologie a ekologie. Praha: Karolinum 2001.
Valenta, J. a kol. : Pohledy. Projektová metody ve škole a za školou. Artama- STD: Praha 1993. Poslední úprava: Valentová Michaela, Mgr. (02.11.2011)
|
|
||
Poslední úprava: Valentová Michaela, Mgr. (02.11.2011)
|
|
||
1. Projektová výuka - otevřené vyučování, charakteristika formy výuky, přednosti a úskalí, úloha učitele a žáka
2. Projektové vyučování u nás a v zahraničí - zkušenosti s realizací této formy výuky ve školní praxi, příklady školních projektů z Rakouska, Německa, Maďarska, mezinárodní soutěže s využitím školních projektů
3. Pedagogické aspekty projektového vyučování - kooperace, vytváření týmů, specifika komunikace v týmu
4. Školní projekty - historie, současnost a perspektivy jejich zařazování do výuky, teoretická a praktická východiska tvorby projektů
5. Školní projekt jako prostředek environmentální výchovy - integrace vyučovacích předmětů vytipování okruhů učiva stanovených kurikulárními dokumenty vhodných k vytvoření školního projektu
6. Modelové příklady školních projektů ve výuce přírodovědných předmětů (mezifakultní spolupráce, spolupráce s centry ekologické výchovy a s fakultními učiteli)
7.Tvorba vlastních projektů posluchači, jejich prezentace a ověřování v rámci pedagogických praxích na školách, spolupráce s fakultními učiteli
Poslední úprava: Valentová Michaela, Mgr. (02.11.2011)
|