|
|
|
||
Předmět je zaměřen na problematiku ústního a písemného prověřování znalostí a dovedností žáků ZŠ a SŠ. Seznamuje s trendy v oblasti hodnocení v národním a mezinárodním kontextu i výsledky mezinárodních výzkumů.
Poslední úprava: Čížková Věra, doc. RNDr., CSc. (24.09.2020)
|
|
||
I. Kalous, Z., Obst, O.: Školní didaktika, 2002, portál Průcha Jan: Pedagogická evaluace, 1996, MU Brno Vašátková, J. Úvod do autoevaluace školy, 2006, UP v Olomouci
II. Kolář, Z., Šikulová, R.: Hodnocení žáků, 2005, Grada Košťálová, H., Miková, Š., Stang, J. Školní hodnocení žáků a studentů, 2008, Portál Slavík, J. Hodnocení v současné škole, 1999, Portál Pařízek, V., Solfronk, J.: Obsah vyučování, Zkoušení a hodnocení žáků, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Praha 1996 Číhalová, E., Mayer, I.: Klasifikace a slovní hodnocení, Agentura Strom, Praha 1997 Schimunek, F.-P: Slovní hodnocení žáků, Nakladatelství Portál, Praha 1994
III. Hniličková, J., Josífko, N., Tuček, A.: Didaktické testy a jejich statistické zpracování, SPN n. p., Praha 1972 Hrabal V., Lustigová, Z., Valentová, L.: Testy a testování ve škole, Středisko vědeckých informací pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, Praha 1992 Chráska, M.: Didaktické testy, Paido-edice pedagogické literatury, Brno 1999 Poslední úprava: Čížková Věra, doc. RNDr., CSc. (24.09.2020)
|
|
||
Předpokladem pro zkoušku je písemné vypracování komplexní biologické úlohy obsahující 4 - 5 dílčích otázek.
Při zkoušce student prokáže: 1. znalosti jednotlivých problémových okruhů vymezených sylabem 2. orientaci v literatuře související s obsahem předmětu Poslední úprava: Čížková Věra, doc. RNDr., CSc. (24.09.2020)
|
|
||
Okruhy
1. Hodnocení žáků a jeho formy (současné trendy) 2. Slovní hodnocení a jeho využití v přírodopisu a biologii 3. Známkovat, či hodnotit slovně v přírodopisu a biologii 4. Sebehodnocení a jeho rozvíjení 5. Žákovské portfolio, jeho hodnocení a uplatnění v biologii 6. Vyhodnocování práce žáků pomocí kritérií; metoda I.N.S.E.R.T. 7. Chyby a objektivita hodnocení 8. Učitelovy subjektivní chyby při hodnocení žáků 9. Může být hodnocení spravedlivé? 10.Autoevaluace škol - hlavní oblasti hodnocení činnosti škol, nástroje 11.Didaktické testy - vlastnosti, význam, klasifikace testu 12.Didaktické testy - typy položek, srovnání, příklady, klady, zápory 13.Didaktické testy - hodnocení testů, analýza položek a chyb 14.Nová maturitní zkouška, postavení biologie 15.Výzkum TIMSS a PISA, specifika úloh, problémy českých žáků Poslední úprava: Čížková Věra, doc. RNDr., CSc. (24.09.2020)
|