|
|
|
||
Předmět je zaměřen na možnosti hodnocení a klasifikace žáka v podmínkách ZŠ a SŠ. Student je seznámen s běžnými
způsoby hodnocení a možnostmi klasifikace žáka s přihlédnutím na povahu přírodovědného předmětu. Důraz je kladen na přípravu a hodnocení didaktických testů a na časté učitelovy chyby při zadávání testů v reálných podmínkách. Poslední úprava: HORYCH/NATUR.CUNI.CZ (18.04.2008)
|
|
||
DITTRICH, P. Pedagogicko psychologická diagnostika. Jinočany,1993. GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. HRABAL, V. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka. Praha: SPN, 1989. CHRÁSKA, M. Metody pedagogické diagnostiky. Olomouc: PdF UP, 1988. CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 2000. KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. MOJŽÍŠEK, L. Základy pedagogické diagnostiky. Praha: SPN, 1986. Poslední úprava: Valentová Michaela, Mgr. (26.05.2011)
|
|
||
Poslední úprava: Valentová Michaela, Mgr. (02.11.2011)
|
|
||
Didaktická diagnostika jako proces (základní pojmy, typy, úkoly a cíle diagnostiky, zásady a etapy diagnostického procesu, problémy diagnostické práce, diagnostické kompetence). Diagnostické metody a techniky (pozorování, rozhovor, dotazník, test, zkouška, anamnéza, studium pedagogické dokumentace, speciální diagnostické metody). Rozbor konkrétních testů z reálné výuky přírodovědných předmětů (analýza písemných prací žáků různých typů škol, prezentace častých chyb učitelova zadání apod.) Prezentace a rozbor nestandardizovaných didaktických testů připravených studenty.
Poslední úprava: HORYCH/NATUR.CUNI.CZ (18.04.2008)
|