PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu.
Didaktické praktikum - ORVZ17030
Anglický název: Didactic Workshop
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2009 do 2013
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Předmět vytváří prostor pro diskuzi o možném řešení aktuálních problémů podpory a ochrany zdraví. Jeho cílem je ukázat, jak prakticky využít získané didaktické dovednosti při vytváření programů pro děti a mládež v rámci komunitních projektů, programů prevence sociálně patologických jevů apod. Jsou poskytnuta metodická doporučení pro využití aktuálních informací o zdravotním stavu obyvatelstva k rozvíjení zdravotní gramotnosti občanů. Předmět dále poskytuje možnost podrobně se seznámit s vyhledáváním grantových nabídek (v rámci obce, města, státu i na evropské úrovni), s možnostmi každého jedince na tyto finanční zdroje dosáhnout a s praktickou formou tvorby návrhu grantu na zadané téma.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.06.2013)
Cíl předmětu -

Cílem předmětu je poskytnout prostor pro praktické využití didaktických dovedností při koncipování programů zaměřených na podporu zdraví a prevenci společensky nežádoucích jevů u dětí a mládeže na školách. V seminářích se posluchači seznámí s postupy implementace výchovy ke zdraví do školního vzdělávacího programu, tvoří tematické plány a konkrétní projekty.

Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.06.2013)
Literatura

HAVLÍNOVÁ, M. (ed.) Program podpory zdraví ve škole: rukověť programu Zdravá škola. Praha : Portál, 2006. 311 s. ISBN 80-7367-059-3

KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. 147 s. ISBN 80-7178-167-3

KRATOCHVÍLOVÁ, J. Teorie a praxe projektové výuky. Brno : MU, 2996. 160 s. ISBN 89-210-4142-0.

Metodika podávání projektů ve školství (manuály dle regionů)

PRŮCHA, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha : Portál, 2004, 141 s. ISBN 80-7178-977-1

SKALKOVÁ, J. Za novou kvalitu vyučování: inovace v soudobé pedagogické teorii i praxi. Brno : Paido, 1995. 89 s. ISBN 80-85931-11-7

VALENTA, J. aj. Projektová metoda ve škole a za školou. Pohledy. Praha : Ipos Artama, 1993. 61 s. ISBN 80-7068-066-0.

Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.06.2013)
Požadavky ke zkoušce

Seminární úkol a jeho obhajoba.

Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.06.2013)
Sylabus -

1. Programy Škola podporující zdraví, Zdravé město, Zdravý podnik.

2. Vedení výuky s využitím tzv. kooperativních forem jakožto perspektivního modelu vyučování.

3. Výchova ke zdraví v propojení s výstupy mediální a informační výchovy.

4. Metodika tvorby a podávání grantů na úrovni školy, občanského sdružení, sociálního zařízení apod.

Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.06.2013)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK