PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu.
Didaktika: školní a komunitní projekty - ORVZ17029
Anglický název: Didactics - School and Community Projects
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2013
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Cílem předmětu je osvojení základních didaktických postupů specifických pro oblast komplexně pojaté podpory zdraví. Semináře vytvářejí prostor pro praktické využití didaktických dovedností studentů při tvorbě programů pro děti a mládež v rámci komunitních projektů. Studenti využívají znalostí o činnosti školního poradenského pracoviště, o zařízeních sociální sítě (krizová centra, dětské kluby, azylové domy aj.). Stážují ve vybraném vzdělávacím zařízení, pomáhají identifikovat případné problémy, navrhují program prevence a včasné intervence. Zpracovávají školní preventivní program a další podpůrné programy pro klienty a ověřují je v praxi. Semináře poskytují prostor pro reflexi připravených programů a diskuzi týkající se práce s mládeží v oblasti podpory zdraví a prevence společensky nežádoucích jevů.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2013)
Cíl předmětu -

Cílem předmětu je osvojení základních didaktických postupů specifických pro tvorbu školních a komunitních projektů v oblasti podpory zdraví.

Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2013)
Literatura

HAVLÍNOVÁ, M. (ed.) Program podpory zdraví ve škole: rukověť programu Zdravá škola. Praha : Portál, 2006. 311 s. ISBN 80-7367-059-3

KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. 147 s. ISBN 80-7178-167-3

MARÁDOVÁ, E. Výchova ke zdraví: školní vzdělávací program: metodická příručka pro 6. - 9. ročník základní školy. Praha : Fortuna, 2006. 45 s. ISBN 80-7168-973-4

Strategie prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže v působnosti resortu školství, mládeže a tělovýchovy na období 2009 - 2012 (čj. 37/2009-61). Dostupné na http://www.msmt.cz/socialni-programy/strategie-prevence-socialne-patologickych-jevu-u-deti-a

Projekt "Škola podporující zdraví". Dostupné na http://www.szu.cz/czzp/projekty/index4.htm

Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2013)
Požadavky ke zkoušce

Aktivní účast v seminářích, odevzdání seminárních úkolů, tvorba vlastního projektu a jeho evaluace.

Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2013)
Sylabus -

1. Implementace podpory zdraví a průřezových témat do školního kurikula na základních a středních školách.

2. Základní východiska a obecné postupy při koncipování projektů zaměřených na oblast zdravotně a sociálně preventivní v úrovni ZŠ a SŠ i na mezirezortní bázi v regionu.

3. Reflexe připravených programů a diskuze (práce s mládeží v oblasti podpory zdraví a prevence projevů rizikového chování)

Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2013)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK