Surdopedie II. - ORSP18711
|
|
|
||
Osvojení si teorie a praxe komunikačních systémů v integraci a rehabilitaci sluchově postižených dětí předškolního a školského věku.
Teorie znakových jazyků. Historiografie a význam znakových jazyků pro sluchově postižené. Klasifikace vizuálně-motorických znakových jazyků těžce sluchově postižených. Znakový český jazyk. Dokumentace znakového jazyka. Metodika výuky znakového jazyka. Teorie překladu do znakového jazyka.
Prstové abecedy: daktylní řeč, historiografie a druhy daktylních systémů dorozumívání, daktylotika, daktylografie, rochesterská metoda, metodika nácviku daktylní komunikace a možnosti jejího využití.
Písemné dorozumívání: globální čtení, daktylní čtení, analyticko-syntetické čtení, psaná řeč jako formy dorozumívání sluchově postižených.
Pomocné artikulační metody. Doplňovaná řeč (Cued speech). Metody facilitované a augmentativní komunikace .
Aktuální trendy v pedagogice sluchově postižených.
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.04.2013)
|
|
||
Janotová, N.,Řeháková, K.: Surdopedie. SPN, Praha 1990. Krahulcová,B.: Komplexní komunikační systémy těžce sluchově postižených. Karolinum, Praha 1996. Sovák M.: Logopedie. SPN, Praha 1967, 1972, 1974, 1978, 1980. Sovák,M.:Logopedie předškolního věku, SPN, Praha 1984. Sovák,M.: Logopedie, metodika, didaktika. SPN, Praha 1984. Aktuální časopisecká literatura. Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.04.2013)
|