|
|
|
||
Seznámit studenty se syntaktickou stavbou spisovné ruštiny v porovnávacím rusko - českém plánu. Na pozadí seznámení
s celkovým systémem a pojetím skladby v ruštině a v češtině klást hlavní důraz na osvojení struktur jednoduché věty
dvoučlenné a jednočlenné. Naučit studenty dovednosti spojovat formální stránku jednotlivých typů vět se stránkou
sémantickou a stylistickou a dovednosti využívat větné struktury se zřetelem ke komunikativním situacím a potřebám výuky
ruštiny ve škole.
Poslední úprava: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (09.03.2010)
|
|
||
Seznámit studenty se syntaktickou stavbou spisovné ruštiny v porovnávacím rusko - českém plánu. Na pozadí seznámení s celkovým systémem a pojetím skladby v ruštině a v češtině klást hlavní důraz na osvojení struktur jednoduché věty dvoučlenné a jednočlenné. Naučit studenty dovednosti spojovat formální stránku jednotlivých typů vět se stránkou sémantickou a stylistickou a dovednosti využívat větné struktury se zřetelem ke komunikativním situacím a potřebám výuky ruštiny ve škole.
Poslední úprava: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (09.03.2010)
|
|
||
Kubík, M.; Balcar, M.; Dlouhý, M.: Sintaksis russkogo jazyka. Praha, SPN 1982. Babajceva, V. V.; Maksimov, Z. J.: Sovremennyj russkij jazyk, III. Sintaksis. Moskva, Prosveščenije 1981. Bauer. K. a kol.: Příruční mluvnice ruštiny, II. Praha, SPN 1987. Havránek, B.; Jedlička, A.: Česká mluvnice. Praha, SPN 1988. Švedova, N. J. a kol.: Russkaja grammatika. Moskva 1990. Dlouhý, M.; Spiridonov, V.: Texty a úkoly k jazykovému rozboru z ruštiny. Praha 1995. Česal, B. - Vyčichlová, E.: Cvičení z ruské syntaxe I. Plzeň, 1996 Poslední úprava: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (09.03.2010)
|
|
||
Předmět skladby a její vztah k jiným jazykovědným disciplínám. Celková charakteristika ruského syntaktického systému v porovnání s českým. Věta jako základní syntaktická jednotka. Strukturní modely jednoduché věty dvojčlenné a jednočlenné. Poslední úprava: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (29.09.2014)
|
|
||
Požadavky k získání zápočtu: Plnění všech zadaných úkolů (ústních i písemných). 100% docházka na domluvené konzultace. Splnění 3 testů - každý minimálně na 70%. Každý test má 1 řádný a 1 opravný termín. Poslední úprava: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (29.09.2014)
|