V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
|
|
|
||
Všestranně připravit posluchače rusistiky po stránce praktického zvládnutí jazyka pro učitelské povolání. Zároveň s jazykovou přípravou rozvíjet i faktické znalosti z reálií Ruska, zejména z kulturní, hospodářské a sociální oblasti.
Osvojování základních jazykových prostředků ve vyjadřování odborném, vědeckém, populárně vědeckém, publicistickém a jednacím. Převažuje forma monologická (stručné referáty, pojednání, komentáře) a složitější písemné projevy (recenze, reportáž). Vedení diskuse, besedy. Nácvik překladu kratších textů do ruštiny. Interferenčně obtížné jevy syntaktické a lexikální, návaznost na stylistiku ruského jazyka. Příprava na pedagogickou praxi.
Témata komunikace:
Člověk a společnost (současné problémy společnosti, problémy mladé generace, kriminalita)
Zdraví (nemoci, předcházení nemocem, u lékaře, v nemocnici, závislosti - narkotika, kouření, environmentální výchova).
Bydlení a zařízení bytu, návštěvy.
Obchody, nákupy, oblast služeb.
Poslední úprava: Konečný Jakub, PhDr., Ph.D. (27.09.2014)
|
|
||
Cíl kurzu: Všestranně připravit posluchače rusistiky po stránce praktického zvládnutí jazyka pro učitelské povolání. Zároveň s jazykovou přípravou rozvíjet i faktické znalosti z reálií Ruska, zejména z kulturní, hospodářské a sociální oblasti.
Poslední úprava: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (09.03.2010)
|
|
||
Skácel, J.; Mrhačová, E.; Ries, L.: Praktická cvičení z ruského jazyka. Praha, MON 1986, II. díl, část A, B. Kopeckij, L. V. a kol.: Orfografija, punktuacija i knižnopismennaja reč russkogo jazyka. Praha, SPN 1979. Žofková, H.: Cvičení a úlohy z ruského pravopisu. Praha, SPN 1990. Ruský denní tisk, aktuální materiály z internetu. Žofková, H.; Hříbková, R.; Pechtěrev, A.: Česko-ruská konverzace. Plzeň, Leda 2000. Poslední úprava: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (11.03.2010)
|
|
||
Všestranně připravit posluchače rusistiky po stránce praktického zvládnutí jazyka pro učitelské povolání. Zároveň s jazykovou přípravou rozvíjet i faktické znalosti z reálií Ruska, zejména z kulturní, hospodářské a sociální oblasti. Poslední úprava: Konečný Jakub, PhDr., Ph.D. (27.09.2014)
|