|
|
|
||
Poslání, cíle a obsah výuky CJ a francouzštiny jako cizího jazyka zvláště. Nové pohledy na potřebu CJ vzdělávání,
výchova k evropské sounáležitosti. Společný evropský referenční rámec pro jazyky, Evropské jazykové portfolio.
Teoretická východiska didaktiky cizích jazyků: psychologická - komunikace verbální a neverbální, psychologické
determinanty osvojování CJ, psychologie vyučování a osvojování CJ z hlediska učitele a žáka. Pedagogická - hlavní
činitelé CJ vyučování, finální profil učitele CJ. Lingvistická - integrační tendence ve vývoji aplikované lingvistiky
(C.R.E.D.I.F), popis jazyka pro účely CJ vyučování, problém mezijazykového transferu. Metodologie a metodické
směry v historii cizojazyčného vyučování: gramaticko-překladová, přímá, zprostředkovací, audioorální, audiovizuální
strukturně globální, komunikativní přístup.
Poslední úprava: ESSEROVK (06.03.2013)
|
|
||
BOYER, H. Nouvelle introduction ? la didactique du FLE. Paris: CLE International, 1990. Cizí jazyky - časopis pro teorii a praxi vyučování cizím jazykům, Praha. CUQ, J.-P. Cours de didactique du français langue étrang?re et seconde. Grenoble: Presse universitaire de Grenoble, 2002 CUQ, J.-P. Dictionnaire de didactique du français langue étrang?re et seconde. Paris: CLE International, 2003 FENCLOVÁ, M. Fonetika francouzštiny jako lingvodidaktický problém. Praha: UK PedF, 2003. HENDRICH, J. a kol.: Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988. CHODĚRA, R.; RIES, L. Výuka cizím jazykům na prahu nového století. Ostrava: Ostravská univerzita, 1999. CHODĚRA, R. Didaktika cizích jazyků. Praha: Academia, 2006 GIRARD, D. Enseigner les langues: méthodes et pratiques. Paris: Bordas, 1995. Le français dans le Monde: la revue internationale des professeurs de français. Hachette MOIRAND, S. Enseigner ? communiquer en langue étrang?re. Paris: Hachette, 1982. Portfolio européen de langues. Strasbourg : Conseil de l'Europe ; 2000. Podpora jazykového vzdělávání a jazykové rozmanitosti. Akční plán 2004 - 2006. Praha: Socrates, 2004 ROBERT, J.-P. Dictionnaire pratique de didactique du FLE. Paris : OPHRYS, 2002. Společný evropský referenční rámec pro jazyky : Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Olomouc : UP Olomouc, 2002 ZARATE, G.: Enseigner une culture étrang?re, Hachette, 1986. ZARATE, G.: Représentation de l'étranger et didactique des langues, Didier Crédif, 1995. Poslední úprava: ESSEROVK (06.03.2013)
|