PředmětyPředměty(verze: 957)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Didaktika odborného vzdělávání II. - OPPV19204
Anglický název: Didactics of Vocational Education II.
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2011
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:16/20, Z+Zk [HS]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Je zajišťováno předmětem: OPOP19204
Garant: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Studijní předmět Didaktika odborného vzdělávání II navazuje na předchozí výuku didaktiky odborného vzdělávání I. Posláním studijního předmětu je vést a seznamovat studenty s efektivním projektováním výchovně vzdělávacího procesu, rozvíjet teoretické pedagogicko-psychologické základy s pedagogickou praxí, tvořivě aplikovat principy didaktiky v přímém pedagogickém působení v závislosti na druhu vyučovacího předmětu. Analyzovat výsledky pedagogických výstupů studentů a na výstupech uvádět jednotlivosti v soustavy vztahů mezi celky.
Poslední úprava: REITMAY/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2013)
Literatura

- BENDL, S., KUCHARSKÁ, A. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie. Skripta pro studenty vykonávající pedagogickou praxi. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2008. ISBN 978-80-7290-366-5.
- ČADÍLEK, M. Didaktika odborného výcviku technických oborů. Brno : MÚ, 1995. ISBN 80-210-1081-9.
- MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. Brno : MU, 2000.
- MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Brno : Paido, 2003.
- MOŠNA, F., RÁDL, Z. Problémové vyučování a učení v odborném školství. Praha : KTCHVOV PedF UK, 1996. ISBN 80-902166-0-9.
- MOŠNA, F. aj. Didaktika základů techniky 2. díl. Praha : Univerzita Karlova, 1991.
- OURODA, S. Oborová didaktika. Brno : MZLU, 2000. ISBN 80-7157-477-5.
- PETROVÁ, A. Tvořivost v teorii a v praxi. Praha : Vodnář, 1999. ISBN 80-86226-05-0.
- PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7.
- PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál 1997.
- SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha : Portál, 1997.
- VINTR, J. Úvod do didaktiky odborného výcviku. České Budějovice : Jihočeská univerzita, 1998. ISBN 80-7040-292-X.


Poslední úprava: REITMAY/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2014)
Požadavky ke zkoušce
  • Ústní zkouška je zaměřena na ověření úrovně osvojených vědomostí a znalostí z tematických okruhů DOVZ I. a DOVZ II. v rozsahu výuky a zadaných studijních pramenů.
Poslední úprava: REITMAY/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2014)
Sylabus -

- vnitřní podmínky vyučování a učení v závislosti na druhu vyučovacího předmětu;
- proces výuky a jeho fáze, faktory ovlivňující výuku;
- formy řízení a strategie výuky, plánování výuky, přiměřenost a náročnost vyučování;
- osvojování pracovních dovedností a vytváření jejich soustav;
- úloha a význam vytváření a osvojování racionálních a efektivních způsobů práce v odborném výcviku;
- rozvíjení myšlení, tvořivosti a samostatnosti v odborném výcviku;
- příprava učitele na vyučování v odborných předmětech, prakticky zaměřených předmětech a v odborném výcviku, (teoretická a materiálně technická příprava);
- hospitační činnost.

Poslední úprava: REITMAY/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2013)
Podmínky zakončení předmětu

Úspěšné splnění zadaných úloh k řešení.
Vypracování seminární práce z oblasti zaměření předmětu. Požaduje se práce původní, vytvořená samostatně na základě v práci uvedené literatury a informačních zdrojů.
Ústní zkouška je zaměřena na ověření úrovně osvojených vědomostí a znalostí z tematických okruhů DOVZ I. a DOVZ II. v rozsahu výuky a zadaných studijních pramenů.
Odevzdaný úkol může být vrácen k úpravě či přepracování.
Uznané úkoly zakládají důvod k udělení zápočtu.
Zápočet má řádný a dva opravné termíny.

Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (28.10.2019)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK