Předmět má vybavit studenty znalostmi o stavbě a funkci lidského těla v jeho ontogenetické proměně jako propedeutického profesního základu pro povolání učitele. Důraz bude kladen na základní znalosti struktury lidského těla, řídící a regulační systémy s ohledem na vývoj a biologické zvláštnosti vývoje dítěte, pubescenta a adolescenta. Umožní též posluchačům osvojit si vědomosti potřebné pro zvládnutí úkonů při poskytování předlékařské první pomoci. V návaznosti na získané znalosti z biologie člověka (dítěte) jsou studenti schopni zvládnout postupy při ošetření jednotlivých druhů poranění a onemocnění. Získané poznatky a souvislosti pak mohou posluchači individuálně využít v rámci svého pedagogického působení na jedince.
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (29.09.2016)
Sylabus
A) Vybrané kapitoly z biologie člověka (dítěte) Vlastnosti živé hmoty, její integrační stupně - buňky, tkáně, orgány, orgánové soustavy. Muskuloskeletární systém. Kardiovaskulární a respirační systém. Gastrointestinální systém. Urogenitální systém. Endokrinní systém. Nervová a smyslová soustava. Zvláštnosti dětského věku.
B) Vybrané kapitoly z předlékařské první pomoci Předlékařská první pomoc - definice předlékařské první pomoci, priority, pravidla, cíle. Základní vyšetření a životní funkce. Život zachraňující výkony - guidelines. Předlékařská první pomoc a vybraných onemocnění dětského věku.
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (29.09.2016)