|
|
|
||
Historie poradenství. Systém poradenství v naší republice. Současné legislativní otázky poradenství. Problematika PPP,SPC,SVP. Metody hodnocení a tolerance jedinců s postižením. Metody práce s jedinci v PPP. Metody práce s jedinci v SVP. Metody práce s jedinci v jednotlivých typech SPC. Přehled diagnostických metod a jejich využití ve speciálně pedagogické diagnostice.
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2010)
|
|
||
Seznámení s teoretickými základy speciálněpedagogické diagnostiky. Studenti si osvojí poznatky a dovednosti důležité pro:
Poslední úprava: STRNADOI/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2010)
|
|
||
DITTRICH, P. (1992) Pedagogicko-psychologická diagnostika. Praha : H & H. GAVORA, J., PRUŽINSKÁ, J. (1995) Poradenský proces. Praha : Sociologické nakladatelství. HADJ-MOUSSOVÁ, Z. (2002) Úvod do speciálního poradenství. Liberec : Technická univerzita, 2002. ISBN 80-7083-659-8. HANÁK, P a kol. (2005) Diagnostika a edukace dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením. Praha : IPPP. ISBN 80-86856-10-0. HRABAL, V. (1989) Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka. Praha : SPN. MATĚJČEK, Z. (1992) Dítě a rodina. Praha : SPN. ISBN 80-04-25236-2. MATĚJČEK, Z. (1995) Dyslexie - specifické poruchy učení. 3.vyd. Praha : Jinočany H&H. ISBN 80-85787-27-X. MATĚJČEK, Z. (1991) Praxe dětského psychologického poradenství. Praha : SPN. MUNDEN, A., ARCELUS, J. (2002) Poruchy pozornosti a hyperaktivita. Praha : Portál. ISBN 80-7178-625-X. NOVOSAD, L. (2000) Základy speciálního poradenství. Praha : Portál. ISBN 80-7178-197-5. PŘINOSILOVÁ, D. (2004) Vybrané okruhy speciálně pedagogické diagnostiky a její využití v praxi speciální pedagogiky. Brno: MU. ISBN 80-210-3354-1. STRASSMEIER, W. (1996) 260 cvičení pro děti raného věku. Praha : Portál. ISBN 80-85282-87-9. STRNADOVÁ, I. Styly učení a možnosti jejich využití v rámci diagnostiky a intervence u žáků se specifickými poruchami učení. s.91-96. In BARTOŇOVÁ, M. (Ed.) Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV./ Specific Learning Difficulties in Kontext of Educational Fields of RVP ZV. Paido : Brno, 2007. ISBN 978-80-7315-162-1. SVOBODA, M. (ed.), KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. (2001) Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha : Portál. ISBN 80-7178-545-8. VÁGNEROVÁ, M. (2001) Psychologie problémového dítěte školního věku. Univerzita Karlova v Praze : nakladatelství Karolinum. ISBN 80-7184-488-8. VÍTKOVÁ, M. (Ed.) (2003) Otázky speciálně pedagogického poradenství : Základy, teorie, praxe. Brno : Paido. ISBN 80-86633-08-X. ZELINKOVÁ, O. (2001) Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program : Nástroje pro prevenci, nápravu a integraci. Praha : Portál. ISBN 80-7178-544-X. ZELINKOVÁ, O. (2003) Poruchy učení: specifické vývojové poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností. Praha : Portál. ISBN 80-7178-800-7. Vyhláška MŠMT ČR č. 72/2005 Sb. Vyhláška MŠMT ČR č. 73/2005 Sb. Poslední úprava: STRNADOI/PEDF.CUNI.CZ (28.02.2010)
|
|
||
1) Zhotovení diagnostické pomůcky 2) Návštěva poskytovatele služeb v oblasti školského poradenství - ve skupinách, powerpointová prezentace 3) Diagnostika vztahů ve třídě - ve skupinách 4) Písemná zkouška Poslední úprava: STRNADOI/PEDF.CUNI.CZ (28.02.2010)
|
|
||
Uvedení do speciálněpedagogické diagnostiky Systém poradenství pro osoby se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice
Metody a prostředky speciálněpedagogické diagnostiky
Oblasti speciálněpedagogické diagnostiky
Diagnostické situace
Vybraná témata speciálněpedagogické diagnostiky
Poslední úprava: STRNADOI/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2010)
|