Edukační specifika školního věku - ONSP18125
|
|
|
||
Školní věk jedince s postižením, variabilita vývoje ve školním věku, typy znevýhodnění ve školním prostředí ,edukace, školní podpora, speciální vzdělávací potřeby, jejich identifikace a variabilita, školský systém v ČR, volba vzdělávací cesty, stav českého školství z hlediska integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, současná školská legislativa. Vzdělávání osob s kombinovaným postižením, systém tříd a škol zřízených pro osoby se speciálními vzděl.potřebami, speciální didaktické pomůcky, technické pomůcky, vybavení učeben. Odlišnost v běžném školním prostředí- akceptace, nonakceptace, integrační modely v ČR a v zahraničí. Příprava dítěte s postižením na školu a školní zralost, nástup školní docházky, možnosti odladů, požadavek individualizace a diferenciace cílů i metodických postupů. Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2010)
|
|
||
ČERNÁ, M: A KOL. Kapitoly z psychopedie. Praha, UK 1995 BAJO, I., VAŠEK, Š. Pedagogika mentálně postihnutých. Bratislava, Sapientia 1994 CANGELOSI, J.S. Strategie řízení třídy. Praha, Portál 1994 LANG,G. A KOL. Každé dítě potřebuje speciální přístup. Praha, Portál 1998 MULLER, O. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami. Olomouc, UP 2001 VÍTKOVÁ, M. A KOL. Integrativní speciální pedagogika. Brno, Paido 1998 VÍTKOVÁ, M. a kol. Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9. Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2010)
|