antropologie II. - ON9312242
|
|
|
||
Filosoficko-antropologické základy moderní pedagogických teorií. Osobnost vychovatele a vychovávaného prizmatem
moderních pedagogických teorií a jejich filosofické zhodnocení. Finkova kritika pedagogické antropologie. Problém
zkušenosti ve výchově. Možnosti, meze a limity porozumění druhému. Výchova jako kultivace schopnosti člověka ?vidět a
vnímat? ? porozumění kontextu. Vzdělanost jako porozumění celku. Předpoklady, meze a limity lidského porozumění ?
význam časového odstupu, hermeneutický kruh ve vzdělávání. Filosofická reflexe globální výchovy.
Poslední úprava: STRACENY/PEDF.CUNI.CZ (21.04.2008)
|
|
||
Pelcová, N.: Filosofická a pedagogická antropologie. Praha, Karolinum 2000. Fink, E.: Erziehungswissenschaft und Lebenlehre. Freiburg, Rombach Verlag 1970. Gadamer, H. - G.: Wahrheit und Metode. Tübingen, Mohr 1990. Gadamer, H. - G.: Člověk a řeč. Praha, OIKOYMENH 1999. Husserl, E.: Karteziánské meditace. Praha, Svoboda 1968. Heidegger, M.: Básnicky bydlí člověk. Praha, OIKOYMENH 1993. Ricoeur, P.: Úkol hermeneutiky. Praha, Filosofia - nakl. FÚ AV ČR 2004. Výchova - téma k promýšlení. Praha, PedF UK 2004. Merleau - Ponty, M.: Viditelné a neviditelné. Praha, OIKOYMENH 1998. Merleau - Ponty, M.: Oko a duch, Praha, Obelisk 1971. Waldenfels, B.: Znepokojivá zkušenost cizího. Praha, OIKOYMENH 1998. Poslední úprava: STRACENY/PEDF.CUNI.CZ (21.04.2008)
|