PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Filosofie výchovy II. - ON9312051
Anglický název: Philosophy of Education II
Zajišťuje: Katedra občanské výchovy a filosofie (41-KOVF)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2014
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/1, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (70)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Naděžda Pelcová, CSc.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Občanská výchova
Je záměnnost pro: O03111033
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Filosofická interpretace pedagogických konceptů. Hermeneutická východiska duchovědné pedagogiky. Pedagogická skutečnost, pedagogická existence, pedagogický eros. Výchova založená na empatii, na sympatii a výchova pojatá jako událost. Pedagogika odpovědnosti. Pedagogika komunikace. Hra ve výchově, vztah PAIDEIA a PAIDIA, hra jako bytostné určení člověka. Meze a limity využití hry ve vzdělávání ? filosofická reflexe. Personální pedagogika, člověk jako osoba a výchova pojatá jako setkání. Fenomenologická pedagogika. Přirozený svět, přirozený postoj a výchova založená na zkušenosti. Intencionalita výchovy a vzdělávání. Výchovný diskurz v dekonstrukci. Výchova ke kultuře a kulturnosti v podmínkách destrukce jazyka a myšlení.
Poslední úprava: STRACENY/PEDF.CUNI.CZ (21.04.2008)
Literatura

Pelcová, N.: Vzorce lidství. Filosofie o člověku a výchově. Praha, ISV 2001.

Hodnoty a vzdělání. Praha, PedF UK 1997.

Tondl, L.: Znalost a její lidské, společenské a epistemické dimenze. Praha, Filosofie - nakladatelství Filosofického ústavu AV ČR 2002.

Palouš, R.: Ars docenti. Praha, Karolinum 2004.

Derrida, J.: Texty k dekonstrukci. Bratislava, Archa 2003.

Schaller, K.: Studie k systematické pedagogice. Praha, PedF UK 1993.

Palouš, R.: Osobnost a komunikace. Praha, PedF UK 1990.

Patočka, J.: Přirozený svět jako filosofický problém. Praha, Čsl. spisovatel 1992.

Rorty, R.: Nahodilost, ironie, solidarita. Praha, PedF UK 1996.

Rorty, R.: Filozofia a zrkadlo prírody. Bratislava, Kalligram 2000.

Další filosofická pramenná literatura (Dilthey, Scheler, Buber).

Poslední úprava: STRACENY/PEDF.CUNI.CZ (21.04.2008)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK