|
|
|
||
Filosofická interpretace pedagogických konceptů.
Hermeneutická východiska duchovědné pedagogiky. Pedagogická skutečnost, pedagogická existence, pedagogický eros.
Výchova založená na empatii, na sympatii a výchova pojatá jako událost. Pedagogika odpovědnosti. Pedagogika
komunikace. Hra ve výchově, vztah PAIDEIA a PAIDIA, hra jako bytostné určení člověka. Meze a limity využití hry ve
vzdělávání ? filosofická reflexe. Personální pedagogika, člověk jako osoba a výchova pojatá jako setkání.
Fenomenologická pedagogika. Přirozený svět, přirozený postoj a výchova založená na zkušenosti. Intencionalita výchovy a
vzdělávání. Výchovný diskurz v dekonstrukci. Výchova ke kultuře a kulturnosti v podmínkách destrukce jazyka a myšlení.
Poslední úprava: STRACENY/PEDF.CUNI.CZ (21.04.2008)
|
|
||
Pelcová, N.: Vzorce lidství. Filosofie o člověku a výchově. Praha, ISV 2001. Hodnoty a vzdělání. Praha, PedF UK 1997. Tondl, L.: Znalost a její lidské, společenské a epistemické dimenze. Praha, Filosofie - nakladatelství Filosofického ústavu AV ČR 2002. Palouš, R.: Ars docenti. Praha, Karolinum 2004. Derrida, J.: Texty k dekonstrukci. Bratislava, Archa 2003. Schaller, K.: Studie k systematické pedagogice. Praha, PedF UK 1993. Palouš, R.: Osobnost a komunikace. Praha, PedF UK 1990. Patočka, J.: Přirozený svět jako filosofický problém. Praha, Čsl. spisovatel 1992. Rorty, R.: Nahodilost, ironie, solidarita. Praha, PedF UK 1996. Rorty, R.: Filozofia a zrkadlo prírody. Bratislava, Kalligram 2000. Další filosofická pramenná literatura (Dilthey, Scheler, Buber). Poslední úprava: STRACENY/PEDF.CUNI.CZ (21.04.2008)
|