V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
|
|
|
||
Tento kurz bude fakticky rozdělen na dvě části.
1)Jednak se bude snažit postihnout problematiku reedukace specifických poruch učení u dětí mladšího a staršího školního věku a 2) též problematiku SPU na 3. stupni školního vzdělávání, tj. diagnostické a intervenční postupy při práci se středoškoláky.
Po úvodním semináři, který bude věnován obecným zásadám náprav specifických poruch učení, možnostem speciálně pedagogické intervence a otázkám prevence SPU, budou těžištěm kurzu oblasti speciálně pedagogické nápravy a konkrétní techniky reedukace specifických obtíží.
Poslední úprava: KUCHARSA/PEDF.CUNI.CZ (08.01.2012)
|
|
||
Seznámit studenty s oblastmi reedukace specifických poruch učení, s konkrétními intervenčními postupy při práci s dětmi školního věku a s problematikou specifické intervence u středoškoláků. Poslední úprava: VIKTORO/PEDF.CUNI.CZ (07.05.2009)
|
|
||
CIMLEROVÁ, P., POKORNÁ, D., CHALUPOVÁ, E. A KOL. Diagnostika specifických poruch učení u středoškoláků. Praha: IPPP ČR, 2007. MICHALOVÁ, Z. Specifické poruchy učení na druhém stupni ZŠ a na školách středních. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2001. MIKULAJOVÁ, M.; DOSTÁLOVÁ, A. Hláskař. Bratislava: Dialóg, s.r.o. 2004. NOVÁK, J.: Dyskalkulie - metodika rozvíjení početních dovedností. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2000. POKORNÁ, D.; CIMLEROVÁ, P.; CHALUPOVÁ, E.; RYNEŠOVÁ, R. Diagnostika specifických poruch učení u středoškoláků ? zkouška Tiché čtení. In: Kucharská, A.; Chalupová, E. (Eds.) Specifické poruchy učení a chování. Sborník 2005. Praha: IPPP ČR, 2006, s. 80-82. POKORNÁ, V.: Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha: Portál, 1997. SINDELAROVÁ, B.Předcházíme poruchám učení. Soubor cvičení pro děti v předškolním roce a v první třídě. Praha: Portál, 1996. SINDELAROVÁ, B. Deficity dílčích funkcí. Bratislava: Psychodiagnostika, 2007. Poslední úprava: VIKTORO/PEDF.CUNI.CZ (07.05.2009)
|
|
||
Výstup z předmětu - zápočet. Studenti zpracují materiálovou práci dle zadání: - přehled metodických přístupů při reedukaci některé z dílčích funkcí - přehled metodických přístupů při reedukaci některé z typů SPU - kazuistika žáka s SPU se zaměřením na intervenci a terapii - systém poradenské podpory o žáky s SPU na dané škole. Rozsah práce: 15 normostran
Poslední úprava: KUCHARSA/PEDF.CUNI.CZ (08.01.2012)
|
|
||
A) Tematické okruhy zaměřené na intervenci u dětí mladšího a staršího školního věku
III) Vybraný tréninkový program pro nápravu SPU: metoda Brigitte Sindelarové - Deficity dílčích funkcí Poslední úprava: KUCHARSA/PEDF.CUNI.CZ (08.01.2012)
|
|
||
Kurz Specifické poruchy učení: intervence, terapie navazuje na kurz Specifické poruchy učení a chování. Kurz Specifické poruchy učení: intervence, terapie bude reflektovat znalosti o problematice specifických poruch učení a diagnostice, neboť bez znalostí problematiky SPU a kvalitní diagnostiky konkrétních obtíží nelze vhodnou intervenci připravit. Proto je kurz nabízen až studentům ve 2. ročníku. Předpokládáme, že si budou předmět volit zájemci o poradenskou specializovanou stáž, proto bude také vhodné dávat studentům informace, jak mají na odborných pracovištích, která se věnují diagnostice, intervencím či nápravám specifických poruch učení, svou praxi realizovat a čeho si mají všímat. Poslední úprava: KUCHARSA/PEDF.CUNI.CZ (08.01.2012)
|