PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Stáž klinická (encyklopedická) - ON913007
Anglický název: Clinical interschip (encyclopedic)
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010 do 2013
Semestr: oba
E-Kredity: 10
Rozsah, examinace: 0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 273 [hodiny]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: P:0 X:0 E:1
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
student může plnit i v dalších letech
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Jana Procházková
Prerekvizity : ON913002
Záměnnost : ON913077, ON913078
Je záměnnost pro: ON913077, ON913078
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Cíl předmětu

Cílem je získání praktických zkušeností a základů dovedností studentů v oblasti

klinické psychologie.

Poslední úprava: VIKTORO/PEDF.CUNI.CZ (11.05.2009)
Literatura

Baštecká,B. ? Goldmann,P.: Základy klinické psychologie . Praha, Portál, 2001

Hort,V.-Hrdlička,M.-Kocourková,J.: Dětská a adolescentní psychiatrie. Praha,Portál,2000

Kratochvíl,S.: Teorie a praxe skupinové psychoterapie. Praha,Portál,2002

Říčan,P.-Krejčířová,D. a kol.: Dětská klinická psychologie. 3.vydání Praha,Grada,1997

Schmidbauer,W.: Psychická úskalí pomáhajících profesí. Praha, Portál,2000

Svoboda,M.(ed.)-Krejčířová,D.-Vágnerová,M.: Psychodiagnostika dětí a dospívajících.

Praha, Portál, 1999

Mezinárodní klasifikace nemocí 10.revize Praha, Psychiatr.centrum: Zprávy č.102,1992

Poslední úprava: VIKTORO/PEDF.CUNI.CZ (11.05.2009)
Sylabus

Stáž jednotlivých studentů by měla obsahovat skladbu několika /nejméně tří /

doporučených pracovišť, která jsou zárukou kvalitní práce především s obsahem práce klinického psychologa.

Student by měl absolvovat náhledy práce zkušeného klinického pracovníka ? psychologa.

V další části stáží by měla následovat vlastní práce s klienty pod supervizí.

Stáže by měly být zaměřeny jak na praxi diagnostickou, tak terapeutickou .

Skladebná forma by měla obsahovat práci s dětmi i dospělými / rodiči.

Výběr stáží by měl studentům poskytnout možnost získat zkušenosti s formami práce

s klienty jak individuální, tak i skupinové .

Studenti doloží svou encyklopedickou stáž v portfoliu včetně uvedení náplně stáží a vlastní reflexe průběhu jednotlivých praxí na zvolených pracovištích.

Poslední úprava: VIKTORO/PEDF.CUNI.CZ (11.05.2009)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK