V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu.
Samostatná individualizovaná výtvarná práce studenta na rozsáhlejším, osobitě koncipovaném tématickém celku,
využívající poznatků a zkušeností z dosavadního studia
a povinných předmětů.
Rozvíjení a propojování přístupů volné umělecké tvorby v klasických i netradičních výtvarných technikách kresby,
malby a grafiky.
Integrace poznatků teoretických, výtvarných a didaktických disciplín do projektového celku. (Možná návaznost na
diplomovou práci.)
Semináře obsahují kromě samostatné práce dvakrát za semestr reflexivní kolokvia,
v nichž studenti prezentují a obhajují fázi rozpracování a volbu řešení tématu.
Poslední úprava: Kornatovský Jiří, doc. ak. mal. (22.11.2019)
Cíl předmětu -
Cíl výuky: V individuálních programech hledat nejlepší obsahový a formální přístup jednotlivých studentů k malbě . Schopnost orientace v současných tendencích malby.
Poslední úprava: Kornatovský Jiří, doc. ak. mal. (22.11.2019)
Aim of study: Searching of the best content and formal attitude of various students in individual programmes.
ability to orientate in tendencies of contemporary painting
Poslední úprava: Kornatovský Jiří, doc. ak. mal. (22.11.2019)
Literatura -
* ROESELOVÁ, V.: Řady a projekty ve výtvarné výchově. SARAH, Praha 1997. * + další literatura dle výběru tématu. * Součástí zápisu do této volitelné disciplíny je předložení seznamu odborné literatury ze seznamu, který je studentům k dispozici, a dalších, individuálně zvolených titulů odborné literatury.
Souhrnné dějiny světového výtvarného umění Umění a lidstvo, nakl. Larrousse, Ed.R.Huyghe, Odeon, 4 díly IV. Umění nové doby, Praha 1974 Umění světa, Praha Artia, 1971-1981 Encyklopedie dějin výtvarného umění Slovník světového malířsktví, Praha 1991 Nová encyklopedie českého výtvarného umění I.,II, Praha 1995 Baleka, J.: Výtvarné umění, výkladový slovník, Praha ,1997 Monografie, metodologická literatura Hall J.: Slovník námětů a symbolů ve výtvarném umění, Praha, 1991 Hughe, R. : Řeč obrazů, Praha , Odeon, 1973 Kupka, F.: Tvoření v umění výtvarném, Praha, SVU Mánes, 1923 Slánský Bohuslav: Technika malby, Praha ,1953
Poslední úprava: Kornatovský Jiří, doc. ak. mal. (22.11.2019)
Umění a lidstvo, nakl. Larrousse, Ed.R.Huyghe, Odeon, 4 díly IV. Umění nové doby, Praha 1974 Umění světa, Praha Artia, 1971-1981 Encyklopedie dějin výtvarného umění Slovník světového malířsktví, Praha 1991 Nová encyklopedie českého výtvarného umění I.,II, Praha 1995 Baleka, J.: Výtvarné umění, výkladový slovník, Praha ,1997 Monografie, metodologická literatura Hall J.: Slovník námětů a symbolů ve výtvarném umění, Praha, 1991 Hughe, R. : Řeč obrazů, Praha , Odeon, 1973 Kupka, F.: Tvoření v umění výtvarném, Praha, SVU Mánes, 1923 Slánský Bohuslav: Technika malby, Praha ,1953
Poslední úprava: Kornatovský Jiří, doc. ak. mal. (22.11.2019)
Metody výuky -
Formy výuky studijního předmětu : přednáška/seminář 1/1
Poslední úprava: Kornatovský Jiří, doc. ak. mal. (22.11.2019)
Lecture/seminar 1/1
Poslední úprava: Kornatovský Jiří, doc. ak. mal. (22.11.2019)
Požadavky ke zkoušce -
Požadavky k zápočtu: 1/ vytvoření obrazu nebo obrazů . 2/ obhájení námětu ,technologie a formálního zpracování 1 st .A4
Poslední úprava: Kornatovský Jiří, doc. ak. mal. (22.11.2019)
Requirements for credit: 1/ creation of picture. 2/ vindication of theme, technology and formal working
Poslední úprava: Kornatovský Jiří, doc. ak. mal. (22.11.2019)
Sylabus -
Obraz jako osobní zpráva o prožívání historické a společenské zkušenosti .Teorie: Pomocí malby hledat možnosti komunikace se společností , ale i prohloubení vnitřní sebereflexe. Napětí mezi ilusivností a hmotností malby . Zkoumání mimoestetických významů závěsného obrazu Praxe: Vytvoření obrazu nebo obrazů. Klíčová slova: forma, obsah, informace, technika,
Poslední úprava: Kornatovský Jiří, doc. ak. mal. (22.11.2019)
Picture as a subjective information about experience of historical and social experience. Key words: form, content, information, technology
Theory: By using of painting find possibility of communication with society, but also deepening of inner self-reflection. Tension between illusion and mass of painting. Searching of extraestetic meaning of hanging picture.
Practise: Creation of picture
Poslední úprava: Kornatovský Jiří, doc. ak. mal. (22.11.2019)